Trening V-mana, czyli jak ćwiczyć, aby osiągnąć sylwetkę w kształcie litery V
ATLAS ĆWICZEŃDLA MĘŻCZYZN
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Trening V-mana, czyli jak ćwiczyć, aby osiągnąć sylwetkę w kształcie litery V

Sylwetka w kształcie litery V to marzenie każdego kulturysty – który z regularnie ćwiczących mężczyzn nie chciałby mieć postury superbohatera? Oto jak osiągnąć ten upragniony cel!

Praca nad sylwetką tzw. V-mana nie jest lekka. Osiągnięcie tego typu postury wiąże się z zaangażowaniem praktycznie wszystkich partii mięśni, a co za tym idzie – miesiącami ciężkiej i często żmudnej pracy. Napotkane podczas tej długiej podróży trudności z pewnością jednak wynagrodzi nam rezultat końcowy, czyli imponująca prezencja i doskonałe samopoczucie. Przygotujmy się zatem mentalnie na niełatwe zadanie i do dzieła!

Plecy 

Jedną z podstawowych partii, na których będzie nam zależało przy kształtowaniu sylwetki w kształcie litery V, będą plecy. Jedyny sekret dobrze zbudowanych pleców to tak naprawdę trening całej części ciała, bez pomijania jakiegokolwiek odcinka. Tylko wtedy ćwiczenia przyniosą pożądany efekt.

Wśród najpopularniejszych ćwiczeń na plecy znajdują się aktywności takie jak podciąganie nachwytem, wiosłowanie hantlami i sztangą, martwy ciąg rumuński, szrugsy czy ściąganie drążka. Odpowiednio zaimplementowany do rutynowego treningu na siłowni zestaw złożony z tych ćwiczeń powinien przynieść naprawdę satysfakcjonujące rezultaty. Przed przystąpieniem do działania pamiętajmy jednak, że wymienione aktywności są przeznaczone wyłącznie dla osób, które w pełni opanowały już właściwą technikę ich wykonywania. Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia mogą być przyczyną kontuzji, a urazy pleców często bywają trudne do wyleczenia. Jeśli wciąż nie mamy zatem zaufania do własnej techniki, nie bójmy się zaczerpnąć porady u doświadczonego trenera.

Barki

Równie istotne w kontekście efektywnego treningu V-mana są barki. Potężne i silne mięśnie naramienne zaliczają się do priorytetów podczas kształtowania sylwetki. Nic więc dziwnego, że gama ćwiczeń na tę partię jest tak szeroka! Trening na barki jest bardzo wymagający, wobec czego z pewnością spodoba się osobom lubiącym wyzwania!

Jeśli chodzi o konkretne ćwiczenia, to na pewno należy wspomnieć o popularnych arnoldkach, wyciskaniu sztangi nad głowę, wyciskaniu hantli siedząc czy wspomnianym podczas omawiania pleców podciąganiu nachwytem. Tutaj również będziemy potrzebować nienagannej techniki oraz pokaźnej dawki cierpliwości i samozaparcia. Szczególnie przy ćwiczeniach, w których główną rolę odgrywają sztanga lub hantle, warto zaczynać od nieco mniejszego ciężaru i dopiero stopniowo go zwiększać

Klatka piersiowa 

Wielką trójkę partii kluczowych podczas kształtowania sylwetki w kształcie litery V dopełnia klatka piersiowa. Rozbudowana „klata” nadaje całej posturze estetycznego wyglądu, a także stanowi swego rodzaju wierzchołek upragnionej litery V. Ponadto nie od dziś wiadomo, że ćwiczenia na klatkę piersiową należą do najchętniej wykonywanych przez stałych bywalców siłowni.
Jeśli zależy nam na potężnej klatce, to w treningu z pewnością nie może zabraknąć aktywności takich jak wyciskanie sztangi na ławce prostej, wyciskanie sztangi na ławce skośnej, wyciskanie hantli czy wyciskanie sztangi z łańcuchami, czyli – lakonicznie rzecz ujmując – wszystkiego, co wiąże się z wyciskaniem. Skutecznym ćwiczeniem na klatkę piersiową są także różnego rodzaju pompki (standardowa, z obciążeniem, ze stopami na podwyższeniu) oraz rozpiętki hantlami.

Zdj. główne: Edgar Chaparro/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*