Ćwiczenia na poprawę sylwetki, które można wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu!
ATLAS ĆWICZEŃDLA KOBIET
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Ćwiczenia na poprawę sylwetki, które można wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu!

Każdy ma jakąś swoją wymarzoną sylwetkę, jednak aby osiągnąć wyznaczony cel, należy zadbać zarówno o dietę, jak i aktywność fizyczną. Z niniejszego artykułu dowiesz się, które ćwiczenia w szczególności Ci pomogą!

Istotne jest kilka pytań: czy trenujesz, aby zrzucić zbędne kilogramy i usunąć nadmiar tłuszczu? A może marzysz o tak zwanej sylwetce „bulk”, koncentrującej się nie na wycięciu i odsłonięciu mięśni, ale na masie i sile? Jak długi jest Twój czas regeneracji po treningu? Czy często uprawiasz trening cardio?

Musisz zatem pamiętać, że choć z tego artykułu dowiesz się o uniwersalnie najlepszych metodach na ćwiczenia, Twoje konkretne zapotrzebowanie może odbiegać nieco od naszych wskazówek. Niemniej będą one na pewno dobrym punktem wyjścia. Przedstawiamy przede wszystkim pomysły na treningi cardio, ćwiczenia wytrzymałościowe oraz siłowe. Znajdzie się jednak również kilka mniej oczywistych propozycji.  

Najważniejsze ćwiczenia:

Bez względu na płeć, predyspozycje, a nawet cel, jaki chciałabyś osiągnąć, istnieje kilka ćwiczeń, które powszechnie uznaje się za prozdrowotne, bardzo korzystne w przypadku rzeźbienia ciała, a ich dodatkową zaletą jest fakt, że można je wykonać w większości miejsc (czasem jeżeli nie masz konkretnego sprzętu warto jednak wybrać się na siłownię). Do tych ćwiczeń należą:

  • przysiady,
  • martwy ciąg,
  • rozciąganie oraz joga,
  • wyciskanie na sztandze,
  • podciąganie się,
  • bieganie,
  • pływanie,
  • pompki,
  • ćwiczenia ze skakanką,
  • plank.

Ćwiczenia w domu

Nie ma co się oszukiwać – należy przyznać, że wiele ćwiczeń będzie łatwiejszych do wykonania na siłowni. Sale są wyposażone w specjalistyczny sprzęt, dlatego prędzej czy później zalecamy jednak odwiedzić to miejsce (chyba że jesteś osobą, która może sobie pozwolić na zakup najpotrzebniejszych rzeczy: ławki, sztangi, hantli, gum i skakanki).

Jeżeli marzysz o wyrzeźbionym brzuchu, możesz skoncentrować się na intensywnym, ale krótkim treningu. Warto o tym wiedzieć – wielogodzinne treningi na mięśnie brzucha nie są najlepszą opcją. Postaw na mniejszą ilość brzuszków, ale z lepszą techniką, plank oraz plank bokiem, skłony, scyzoryk nogami, wide v-ups (a jeżeli to za trudne, to na początek wystarczy standardowy rowerek) itd. 

Ćwiczenia na siłowni

Siłownia oferuje nam znacznie bogatszy asortyment ćwiczeń, jednakże podstawowe (wcześniej wymienione) treningi wytrzymałościowe są kluczem do każdej dobrze zbudowanej sylwetki. Poranna joga i rozciąganie pozwolą zaprezentować mięśnie, stanie na rękach je wzmocni oraz ogólnie zadziała prozdrowotnie, niektóre ćwiczenia podkreślą odpowiednio mięśnie pośladków czy nóg, dlatego warto nie zapominać o możliwościach, jakie dają treningi pozbawione wsparcia maszyn z klubów fitness.

W przypadku ćwiczeń na sylwetkę, szczególnie istotne jest skoncentrowanie się na poszczególnych partiach ciała. Możesz je mieszać, nie musisz wcale jednego dnia robić nóg, a następnego dopiero tricepsów bądź pleców.

Ćwiczenia zalecane to:

  • wyciskanie leżąc,
  • podciąganie na drążku,
  • podciąganie z wykorzystaniem maszyny asystującej,
  • ćwiczenia z wykorzystaniem ciężarów (np. hantli),
  • przysiady ze sztangą,
  • martwy ciąg,
  • wyciskanie francuskie.

Aktywność sportowa poza ćwiczeniami siłowymi 

Warto pamiętać, że poza siłownią czy domowymi treningami typu przysiady i pompki, dobrze jest mieć jakieś hobby. Jeżeli lubisz grać w kosza, piłkę nożną itp., to zainwestuj trochę więcej czasu w ten sport, z pewnością się opłaci. W przypadku kobiet bardzo dobrze sprawdza się taniec lub nawet tak proste ćwiczenia jak hula hop. 

Zdjęcie główne: Christopher Campbell/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Marzenia poparte ciężką pracą. Adrianna Kaczmarek wyruszyła na podbój Mr. Olympia 2020!
Marzenia poparte ciężką pracą. Adrianna Kaczmarek wyruszyła na podbój Mr. Olympia 2020!
W ten weekend na scenie legendarnych zawodów Mr. Olympia zadebiutuje reprezentantka naszego kraju i ambasadorka Olimp Sport Nutrition – Adrianna […]
Jak dbać o odpowiednią wagę?
Zastanawiasz się, jak utrzymać dobrą masą ciała? Zobacz, jak to osiągniesz.
Arnold Classic oraz Arnold Strongman Classic wracają na jesieni. Kulturyści i siłacze powalczą tego samego dnia!
Arnold Classic oraz Arnold Strongman Classic wracają na jesieni. Kulturyści i siłacze powalczą tego samego dnia!
Pół roku później niż pierwotnie planowano odbędą się prestiżowe imprezy pod patronatem legendarnego Arnolda Schwarzeneggera. Organizatorzy Arnold Classic oraz Arnold […]
Ostatnie wpisy