Strongo / DIETA I ODŻYWIANIE / Jak rozplanować posiłki po redukcji, aby nie przybrać na wadze?
Jak rozplanować posiłki po redukcji, aby nie przybrać na wadze?

Artykuł sponsorowany

Podczas redukcji organizm wchodzi w tryb oszczędzania energii, a w związku z tym magazynuje wszystko, co mu dostarczasz. Kiedy już po osiągnięciu wymarzonej wagi i uzyskaniu szczupłej sylwetki chcesz wrócić do normalnej diety, niebezpieczeństwem jest dla Ciebie efekt jojo. Bardzo łatwo jest po redukcji wrócić do poprzedniej wagi, a nawet przybrać kilka zbędnych kilogramów. Zobacz, w jaki sposób trzeba skomponować dietę, aby nie zniweczyć swoich wysiłków.

Jak wyjść z diety redukcyjnej?

Wychodzenie z diety powinno trwać tak samo długo, jak ona trwała. Dla przykładu, jeśli na redukcji byłeś przez 7 miesięcy, wychodzić z niej powinieneś tyle samo czasu. Etap stopniowej i powolnej stabilizacji jest niezwykle ważny dla organizmu. Jeśli będzie on trwał zbyt krótko, metabolizm nie powróci do normalnego funkcjonowania, a Ty bardzo szybko przybierzesz z powrotem na wadze. Podczas wychodzenia z diety, powinieneś co miesiąc zwiększać dawkę kalorii o 100. Dzięki temu organizm dostosuje swoje funkcjonowanie i metabolizm do ilości energii, jaką mu dostarczasz i zamiast ją gromadzić i zamieniać w tłuszcz, szybko zużyje nadwyżkę. Jeśli masz już dosyć ciągłego przeliczania kalorii, możesz zamówić sobie catering dietetyczny z ustaloną już dawką kalorii. Taką usługę możesz wykupić dla siebie na https://hfood.pl/catering-dietetyczny-trojmiasto/.

Skąd bierze się efekt jojo?

Pod koniec diety zaczyna się zazwyczaj odliczanie do momentu, aż będzie można w końcu zjeść coś zakazanego. Po zakończeniu redukcji zaczyna się etap, w którym jesz wszystko, na co masz ochotę, nareszcie nie musząc liczyć kalorii. To właśnie prosta droga do powrotu do poprzedniej wagi. Uśpiony brakiem energii organizm nie nadąża spalać kalorii, które mu dostarczasz, dlatego zamiast je zużywać, magazynuje energię w postaci tłuszczu. Aby zakończyć dietę bez efektu jojo musisz nadal trzymać się odpowiedniej ilości kalorii, a nie jeść wszystko na oślep. To zrozumiałe, że chcesz w końcu zjeść pizzę czy kebaba, ale poczekaj z tą rozpustą na odpowiedni moment. Nie warto dla chwili słabości zniweczyć swoich wielomiesięcznych starań.

Jak nie wrócić do starej wagi?

Aby nie powrócić do swojej poprzedniej wagi, konieczne będą zmiany w codziennym trybie życia. Jeśli już raz przytyłeś, jedząc w normalny dla siebie sposób, oznacza to zatem, że nie był to najlepszy i najzdrowszy dla Ciebie styl odżywiania. Przede wszystkim przeanalizuj swoje dotychczasowe żywienie i poszukaj w nim błędów, które popełniałeś przed przejściem na dietę. Prawdopodobnie przyczyna leży w spożywaniu zbyt dużej ilości kalorii, przez co metabolizm nie nadąża produkować energii. Błędem może też być brak aktywności fizycznej lub dieta dobrana w sposób nieodpowiedni, czyli na przykład nie dopasowana do stylu życia czy trybu pracy. Weź także pod uwagę możliwe problemy zdrowotne, takie jak problemy hormonalne, nieprawidłowe funkcjonowanie tarczycy lub skutki uboczne przyjmowanych przez Ciebie leków. Dieta i utrzymywanie prawidłowej wagi to przede wszystkim dbanie o swoje zdrowie.

Zrzucenie wagi i zdrowe zakończenie diety mają zbawienny wpływ na organizm. Twoje narządy oraz stawy i kręgosłup z pewnością podziękują Ci za to, że o siebie zadbałeś. Choć to trudne zadanie, nie wracaj po zakończeniu diety do starych nawyków, pozwól, aby odchudzanie odmieniło Twoje życie i postrzeganie jedzenia. Po zakończeniu diety stopniowo wyreguluj i ustabilizuj swój metabolizm, aby móc dalej żyć zdrowo.

Foto wyróżniające: Pixabay

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.