5 wątpliwości treningowych, które trapią początkujących adeptów kulturystyki
TRENING
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

5 wątpliwości treningowych, które trapią początkujących adeptów kulturystyki

Korzystanie z wiedzy i doświadczenia specjalistów to istotny aspekt treningu, szczególnie na jego początkowym etapie. Oto kilka wątpliwości, które najczęściej pojawiają się wśród początkujących kulturystów.  

Czy węglowodany negatywnie wpływają na rzeźbę ciała? 

Powszechne myślenie o szkodliwości węglowodanów w codziennej diecie jest oparte na niewiedzy i braku znajomości podstawowych zasad zdrowego odżywiania. Eksperci zgodnie podkreślają, że ograniczanie węglowodanów czy ich niedobór negatywnie wpływają na pracę organizmu, szczególnie w czasie treningu.

Dieta bogata w węglowodany niekoniecznie musi prowadzić do wzrostu tkanki tłuszczowej. Jeśli ilość przyjmowanych składników jest proporcjonalna do realizowanych jednostek treningowych, to węglowodany mają pozytywny wpływ na pracę mięśni i proces rzeźbienia sylwetki. Cukry dostarczają organizmowi energii do intensywnego wysiłku fizycznego, pomagają w transporcie składników odżywczych we krwi, a także wspierają pracę układu pokarmowego.

Duże ciężary przyspieszają rozbudowę mięśni 

Przeświadczenie o tym, że im więcej tym lepiej, niekoniecznie sprawdza się w kontekście wagi wyciskanych ciężarów. Osoby rozpoczynające swoją przygodę z kulturystyką powinny stopniowo zwiększać obciążenie, gdyż zbyt ciężkie sztangi szybko mogą przerwać treningi kontuzją. Kluczem do wypracowania wymarzonej sylwetki jest systematyczność, a nie duże obciążenie wyciskanie w krótkim czasie. Niektóre z partii mięśniowych warto oczywiście włączać do pracy z nieco większą wagą ciężarów, natomiast najważniejszym elementem wpływającym na efektywność ćwiczeń jest precyzja ich wykonywania, zachowanie pełnego zakresu ruchu i spokojne tempo.

Czy trening cardio przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej? 

Odpowiednio przygotowane jednostki treningowe stanowią jedynie uzupełnienie w procesie zrzucania wagi i spalania tkanki tłuszczowej. Cardio jak najbardziej wpisuje się w plan efektywnego redukowania poziomu tłuszczu w organizmie, natomiast nie jest jego centralnym punktem.

Najważniejszym elementem wpływającym na zmniejszenie wagi jest zbilansowana dieta. To właśnie w codziennych posiłkach należy szukać największej pomocy w redukcji. Z tego powodu przy przygotowaniu diety warto skorzystać z pomocy specjalisty, który po wykonaniu podstawowych badań dopasuje program żywieniowy do indywidualnych potrzeb początkującego zawodnika.  

Czy warto korzystać z suplementów diety? 

Chcąc szybko i efektywnie wymodelować sylwetkę i rozbudować mięśnie, warto przede wszystkim systematycznie trenować i korzystać ze zbilansowanej, zdrowej diety. Suplementy mogą stanowić dobre uzupełnienie całego procesu. Codzienne zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze i witaminy należy dostarczać organizmowi głównie z pokarmu, najlepiej jak najmniej przetworzonego. Suplementami można uzupełniać jedynie niedobory konkretnych substancji, których nie uda się dostarczyć z jedzenia.

Jak często trenować? 

Osoby rozpoczynające treningi kulturystyczne często nie wiedzą, jak skutecznie zaplanować zajęcia. Planując konkretne jednostki treningowe, należy przede wszystkim pamiętać o odpowiednim czasie na odpoczynek i regenerację. Rozpoczynając treningi kulturystyczne można przyjąć, że bezpieczną liczbą jednostek w ciągu tygodnia są maksymalnie 3 zajęcia. Całość planu warto skonsultować i przeanalizować z trenerem, który dostosuje plan do możliwości i indywidualnych umiejętności zawodnika.

Zdj. główne: Scott Webb/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Przykłady ćwiczeń, które pomogą Ci w wyrzeźbieniu klatki piersiowej
Przykłady ćwiczeń, które pomogą Ci w wyrzeźbieniu klatki piersiowej
Zastanawiasz się, jak urozmaicić swój trening siłowy? Podpowiadamy, jakich ćwiczeń nie może zabraknąć w okresie pracy nad umięśnioną klatką piersiową!
Bartosz Jurkowski (Polish Fitness Freak): „Kulturystyka niesłusznie jest kojarzona przez ogół społeczeństwa tylko z dopingiem” (WYWIAD)
Bartosz Jurkowski (Polish Fitness Freak): „Kulturystyka niesłusznie jest kojarzona przez ogół społeczeństwa tylko z dopingiem” (WYWIAD)
Czy sam trening siłowy wystarczy, aby zbudować idealną sylwetkę? Dlaczego doping w kulturystyce nadal jest tematem tabu? Kto ma największą […]
Rola snu w funkcjonowaniu kulturysty
Rola snu w funkcjonowaniu kulturysty
Sprawdź, dlaczego sen jest istotnym aspektem życia każdego kulturysty i dowiedz się, jak poprawić swój odpoczynek!
Ostatnie wpisy