Chcesz szybko, ale zdrowo schudnąć? Te ćwiczenia są dla Ciebie!
ATLAS ĆWICZEŃDLA KOBIET
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Chcesz szybko, ale zdrowo schudnąć? Te ćwiczenia są dla Ciebie!

Wiele osób marzy o smukłej sylwetce, jednak długotrwały proces odchudzania może zdecydowanie zniechęcić. W jaki sposób zredukować masę ciała nieco szybciej, jednocześnie zachowując zdrowy rozsądek? Jedną z odpowiedzi na to pytanie są określone ćwiczenia, które stanowią wsparcie podczas odchudzania!

Bieganie 

Jedna z najprostszych aktywności, która nie wymaga w zasadzie żadnego przygotowania. Biegać możemy zarówno w okolicznościach przyrody, na bieżni w klubie fitness, czy na siłowni. Liczą się przede wszystkim efekty naszego treningu, a te potrafią być spektakularne. Podczas trwającego pół godziny biegu, będziemy w stanie spalić nawet 200 kcal! Dodatkowymi korzyściami wynikającymi z biegania są jędrne ciało oraz pobudzone mięśnie czworogłowe, łydki, pośladki, czy ścięgna podkolanowe. To wszystko czyni z tej aktywności  doskonałego sprzymierzeńca w walce z nadprogramowymi kilogramami i nie tylko.

Rower lub rowerek stacjonarny

Kolejny rodzaj treningu cardio, który okaże się nieoceniony, jeśli zależy nam na szybkiej, ale zarazem zdrowej utracie kilogramów. Jazda na rowerze lub rowerku stacjonarnym to bardzo dynamiczna aktywność, dzięki której w pół godziny spalimy blisko 300 kcal! Dodatkowo nie można zapominać, że tego typu trening wzmacnia mięśnie nóg, a także poprawia wydolność oddechową oraz wywiera niezwykle korzystny wpływ na pracę serca. W rezultacie regularnie  jeżdżąc na rowerze, poczujemy się po prostu lepiej, co potwierdzają entuzjaści tej popularnej dyscypliny sportowej. Co więcej, kolarstwo stanowi świetną formę spędzania czasu – także w towarzystwie rodziny lub znajomych.

Trening siłowy

Walczymy z nadprogramowymi kilogramami przede wszystkim ze względu na zdrowie, choć każdemu zależy też z pewnością na tym, aby dobrze wyglądać. Trening siłowy pomoże nam nie tylko szybko tracić wagę, ale również popracować nad posturą oraz rzeźbą. Jeśli oprócz schudnięcia Twoim celem jest także wymodelowanie konkretnej grupy mięśni, to koniecznie musisz sięgnąć po tę formę aktywności. Tradycyjny trening siłowy może nie przyniesie aż takich efektów jeśli chodzi o spalanie, jak trening cardio (około 150 kcal), ale pozwoli zrzucić kilogramy zdrowo i bezpiecznie. Warto pamiętać, że dodatkowe kalorie spalimy również przy okazji obowiązkowej rozgrzewki i rozciągania!

Trening kalisteniczny

Niezwykle skuteczna forma treningu, podczas której w pół godziny ćwiczeń spalimy niemal 250 kcal. Jest to trening oparty na pracy z masą własnego ciała, dzięki czemu bez problemu można wykonywać go nie tylko w klubie fitness, ale również na siłowni plenerowej, a nawet w domowym zaciszu. Wśród najpopularniejszych aktywności znajdują się ćwiczenia takie jak pompki, przysiady, czy podciąganie na drążku. Trenując wyłącznie z masą własnego ciała (bez wykorzystywania specjalistycznego sprzętu oraz maszyn), będziemy w stanie szybko zgubić zbędne kilogramy, a także znacznie poprawić swoją siłę, mobilność, koordynację ruchową, a w efekcie też samopoczucie.  

Zdjęcie główne: bruce mars/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co powinien zawierać prawidłowy plan treningowy?
Co powinien zawierać prawidłowy plan treningowy?
Aby osiągnąć wyznaczone sobie cele, warto zadbać o prawidłowe ułożenie planu treningowe.
Podwójna szansa na medal. Anna Banks będzie reprezentować Polskę na zawodach Mr. Olympia!
Podwójna szansa na medal. Anna Banks będzie reprezentować Polskę na zawodach Mr. Olympia!
Ten rok może zakończyć się wspaniale dla dwóch przedstawicielek sportów sylwetkowych, które podczas grudniowej edycji najbardziej prestiżowych zawodów kulturystycznych na […]
Czynniki sprzyjające kontuzjom na siłowni
Czynniki sprzyjające kontuzjom na siłowni
Kontuzje to coś, czego żaden kulturysta nie lubi. Często pojawiają się one w najmniej oczekiwanym momencie. Co zrobić, aby im zapobiegać? Jakie czynniki sprzyjają kontuzjom?
Ostatnie wpisy