Wprowadzone w naszym kraju kolejne obostrzenia mające na celu zmniejszenie liczby zachorowań na COVID-19 mocno uderzyły zwłaszcza we właścicieli siłowni i klubów fitness. Wielu z nich boryka się obecnie z gigantycznymi problemami finansowymi, które w skrajnych przypadkach prowadzą do upadłości. Taki los spotkał właśnie popularną zwłaszcza w południowych regionach Polski sieć Fitness World.
Duńska marka klubów fitness pojawiła się nad Wisłą przed pięcioma laty i w tym czasie zdążyła zdobyć dużą rozpoznawalność w wielu polskich miastach, m.in. Katowicach, Wrocławiu czy Częstochowie. Na terenie całego kraju funkcjonowało do niedawna blisko 20 lokali pod szyldem Fitness World, działających w systemie całodobowym. Pandemia koronawirusa i wywołany przez nią kryzys gospodarczy zmusił jednak właścicieli tej popularnej sieci do podjęcia radykalnej decyzji.
„Chciałbym poinformować Państwa, że utrzymująca się od dłuższego czasu, a ostatnio wzmagająca na sile pandemia, spowodowała ponowne zamknięcie siłowni, pozbawienie spółki głównego źródła przychodów, a w rezultacie możliwości regulowania swoich zobowiązań, przez co spółka stała się niewypłacalna” – można przeczytać na stronie internetowej fitnessworld.com.
W ramach procedury upadłościowej zostaną uregulowane zobowiązania finansowe ze wszystkimi osobami, które zawarły umowę ze spółką Fitness World. Posiadacze abonamentów otrzymają zatem zwrot kosztów za niewykorzystane godziny. Wszelkie pytania czy wątpliwości można kierować na adres mailowy [email protected].
Dziękujemy za wszystkie wiadomości i liczne słowa wsparcia w tym ciężkim okresie – nawet nie wiecie, ile to dla nas…
Opublikowany przez Fitness World Polska Piątek, 6 listopada 2020
Z podobnymi problemami borykają się także właściciele prywatnych biznesów. Aby ich siłownie czy kluby fitness mogły funkcjonować zgodnie z obowiązującym od 17 października rozporządzeniem, muszą organizować zawody sportowe bądź prowadzić zajęcia dydaktyczne dla uczniów czy studentów. Nie jest jednak tajemnicą, że w ostatnich tygodniach liczba klientów spadła drastycznie, w niektórych przypadkach nawet o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przy tak niepokojącej tendencji kolejne zamknięcia wydają się niestety kwestią czasu.
Zdjęcie wyróżniające: pxhere.com