Jaką suplementację wdrażać na redukcji tkanki tłuszczowej?
SUPLEMENTACJA
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jaką suplementację wdrażać na redukcji tkanki tłuszczowej?

Odpowiednia suplementacja może okazać się nieoceniona podczas procesu redukcji – pod warunkiem że poprzemy ją zbilansowaną dietą i regularną aktywnością fizyczną. Jakie „suple” pomogą nam spalić tkankę tłuszczową?

Odżywka białkowa 

Białko stanowi niezbędny składnik codziennej diety, zapewniający właściwą budowę mięśni oraz ich regenerację po intensywnym wysiłku fizycznym. Jako odżywka może posłużyć także za sprzymierzeńca w procesie odchudzania. Badania potwierdzają, że wykazuje silne działanie kalorygenne – pod tym względem nie ma sobie równych wśród pozostałych składników pokarmowych! Dzięki zwiększonemu spożyciu białka można skutecznie przyspieszyć tempo przemiany materii nawet o kilkanaście procent. Dodatkowo składnik sprzyja wydzielaniu hormonu wzrostu wykazującego dużą aktywność w obrębie tkanki tłuszczowej. Smakowe odżywki białkowe potrafią natomiast być na tyle pyszne, że z powodzeniem mogą zastępować słodkie przekąski.

Kreatyna

Na hasło „kreatyna” przed oczami zazwyczaj pojawiają się intensywny trening siłowy i budowanie masy mięśniowej. Popularny suplement świetnie sprawdza się jednak również w spalaniu tkanki tłuszczowej, o czym wiedzą nieliczni. W procesie redukcji nadrzędnym zadaniem kreatyny jest zabezpieczenie organizmu przed utratą masy mięśniowej. Co więcej, regularnie stosowany suplement wyposaża ćwiczącego w dodatkową siłę – niezbędną przy treningach o wysokiej intensywności, które sprzyjają redukcji. Z kreatyny można korzystać w rozmaitych formach takich jak monohydrat, jabłczan czy chlorowodorek.

Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)

Do aminokwasów rozgałęzionych zaliczamy leucynę, walinę oraz izoleucynę. Do organizmu dostarcza się je dzięki zbilansowanej diecie lub w formie suplementu. Jak te aminokwasy mogą się przysłużyć na redukcji? Spalanie tkanki tłuszczowej w zasadzie zawsze wiąże się z niedoborami energetycznymi, a BCAA stanowią zapasowe źródło energii dla mięśni. Badania dowodzą, że suplementacja aminokwasów rozgałęzionych nie tylko zapobiega redukcji tkanki mięśniowej, ale również ma wpływ na spadek procentowej zawartości tłuszczu w organizmie. Na koniec warto też wspomnieć, że BCAA nasilają przemianę materii.

Adaptogeny

Nazwa adaptogenów nie wzięła się znikąd – mają one za zadanie wspomóc organizm podczas adaptacji do intensywnego wysiłku fizycznego. Ich działanie polega na wsparciu układu nerwowego. Podczas redukcji znacznie zmniejszamy podaż kalorii, zwiększając jednocześnie intensywność i częstotliwość aktywności fizycznej. Efektem ubocznym powstałego deficytu kalorycznego może być przeciążenie układu nerwowego, co prowadzi z kolei do pogorszenia samopoczucia. Odchudzanie wiąże się także ze wzmożoną produkcją kortyzolu, czyli popularnego hormonu stresu. Adaptogeny w formie suplementu pomogą nam pokonać opisane przeszkody.

Spalacze tłuszczu

Już sama nazwa tego typu suplementów sugeruje, że mają one silny związek z redukcją tkanki tłuszczowej. W rzeczywistości po spalacze tłuszczu należy sięgać jednak dopiero w momencie, gdy zaczniemy się zmagać z pierwszymi przestojami w procesie odchudzania. Początki zawsze są najłatwiejsze, ale z czasem tempo spalania tłuszczu zdecydowanie zwalnia – wówczas na scenę mogą wkroczyć spalacze. Do sprawdzonych preparatów należą suplementy takie jak kofeina, ekstrakt z gorzkiej pomarańczy, ekstrakt z pieprzu kajeńskiego, EGCG Green Tea, L-tyrozyna czy Acetyl-L-Carnitine.

Zdj. główne: Daily Nouri/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym są obiekty sportowe?
Czym są obiekty sportowe?
Obiekty sportowe to dość specyficzna kategoria budynków służących do uprawiania sportu. Niezwykle ważne jest, aby je odpowiednio zabezpieczyć oraz zapewnić ochronę uczestnikom wydarzeń odbywających się w obiektach sportowych.
Mocne rozpoczęcie roku Juliusa Maddoxa. Amerykanin trzykrotnie wycisnął na ławeczce 322 kg!
Mocne rozpoczęcie roku Juliusa Maddoxa. Amerykanin trzykrotnie wycisnął na ławeczce 322 kg!
Jeden z najwybitniejszych specjalistów od wyciskania sztangi na ławeczce jest coraz bliżej przekroczenia niewyobrażalnej bariery 800 funtów (363 kg). W […]
Regeneracja mięśni po treningu siłowym – ile powinna trwać i dlaczego jest tak istotna?
Regeneracja mięśni po treningu siłowym – ile powinna trwać i dlaczego jest tak istotna?
Przerwa po treningu: ile ma trwać? Wszystko, co musisz zrobić, to upewnić się, że dajesz mięśniom od 48 do 72 godzin odpoczynku, zanim zaczniesz wykonywać te same ćwiczenia.
Ostatnie wpisy