Co to jest jabłczan kreatyny i kiedy się go stosuje?
SUPLEMENTACJA
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Co to jest jabłczan kreatyny i kiedy się go stosuje?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Nie tylko profesjonalni sportowcy stosują dodatkową suplementację, która pomaga im w osiąganiu postępów w ćwiczeniach oraz lepszej regeneracji.Wiele produktów, takich jak jabłczan kreatyny, może być stosowanych również przez wielbicieli aktywności fizycznej, którzy ćwiczą hobbystycznie. Co kryje się pod tą nazwą? 

Lepsze efekty ćwiczeń oraz postęp w ich wykonywaniu są celem niemal każdego, kto uprawia sport. Jabłczan kreatyny jest jednym z suplementów, po które sięgają sportowcy zarówno ci profesjonalni, jak i amatorscy. Dowiedz się, co to jest jabłczan kreatyny oraz poznaj zalety tej substancji.

Jabłczan kreatyny – co to za substancja?

Kreatyna, czyli kwas β metyloguanidynooctowy, jest stosowana przez osoby, które regularnie wykonują aktywność fizyczną, do poprawiania swoich osiągów. Substancja ta, według specyfikacji producenta, nie tylko przyczynia się do polepszenia wydolności fizycznej, ale również zwiększenia się masy mięśniowej. Kreatyna w połączeniu z kwasem jabłkowym tworzy jabłczan kreatyny, który charakteryzuje się nieco innym zestawem cech.

Jakie właściwości ma jabłczan kreatyny?

Jabłczan kreatyny charakteryzuje się dobrą rozpuszczalnością, a co za tym idzie, przyswajalnością. Jego stopniowe uwalnianie, zgodnie z zapewnieniami producenta, umożliwia osiągnięcie jeszcze lepszej wydolności mięśni. Stosowanie jabłczanu kreatyny w mniejszym stopniu odpowiada za zatrzymywanie się wody w organizmie, w porównaniu do monohydratu kreatyny.

Nie tylko osoby ćwiczące wytrzymałościowo docenią zalety stosowania jabłczanu kreatyny. Jeśli planujesz przeprowadzenie redukcji tkanki tłuszczowej, sięgnij po ten suplement, a powinieneś zauważyć znaczne poprawienie się Twojej sylwetki. Ponadto, jeżeli stosujesz dietę bogatą w białko, spożywanie jabłczanu kreatyny może pozytywnie wpłynąć na perystaltykę jelit.

Za lepszy wygląd ciała odpowiada, między innymi, mniejsza retencja wody oraz szybszy przyrost mięśni, który zwiększa metabolizm organizmu. Suplement ten odpowiada za stymulowanie insuliny, wspomagając tym samym odżywienie mięśni za pomocą glukozy.

Kiedy spożywać i jak dawkować jabłczan kreatyny?

Jabłczan kreatyny stosuje się zarówno przed treningiem, jak i po nim. Niemniej spożywanie tego suplementu po wykonanej aktywności fizycznej uznawane jest za przynoszące lepsze rezultaty. Jabłczan kreatyny jest lepiej przyswajalny, jeżeli łączy się go z węglowodanami, jak zapewnia sam producent. Możesz brać go po ćwiczeniach, np. w formie napoju.

Z racji tego, że porcję tego suplementu dobiera się na podstawie masy ciała, nie da się określić jednakowej dawki. Ponadto, wprowadzanie jabłczanu kreatyny do diety zwykle rozpoczyna się od fazy nasycenia, czyli przyjmowania większej dawki suplementu. Standardowe dawkowanie jabłczanu kreatyny wynosi 0,5 grama na każde 10 kilogramów masy ciała
Jeżeli czujesz taką potrzebę, możesz zrobić przerwę w suplementacji. Nie jest to konieczne, jednak jeśli się na to zdecydujesz, twórcy sugerują, żeby spożywać jabłczan kreatyny przez 4 do 12 tygodni, a następnie zastosować taką samą przerwę w jego przyjmowaniu.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Praca na siłowni i w klubie fitness. Kto znajdzie zatrudnienie?
Praca na siłowni i w klubie fitness. Kto znajdzie zatrudnienie?
Nie wyobrażasz sobie życia bez aktywności fizycznej, a na siłowni lub w klubie fitness możesz spędzać całe dnie? W takim razie dobrym rozwiązaniem dla Ciebie może być połączenie pasji z karierą.
Jak znaleźć motywację do ćwiczeń?
Jak znaleźć motywację do ćwiczeń?
Trudno Ci znaleźć motywację do tego, żeby regularnie ćwiczyć i dbać o wygląd swojej sylwetki? Zdradzamy, jak poradzić sobie ze spadkiem sił, odnaleźć w sobie energię i zadbać o dobre samopoczucie po treningu.
Pierwszy raz na siłowni? Zobacz, jak się przygotować!
Pierwszy raz na siłowni? Zobacz, jak się przygotować!
Wkrótce czeka Cię pierwszy trening na siłowni? Sprawdź, jak się do niego przygotować i co warto mieć ze sobą!
Ostatnie wpisy