Siłownia w domu – lista najważniejszych sprzętów
TRENING
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Siłownia w domu – lista najważniejszych sprzętów

Artykuł sponsorowany

Regularne ćwiczenia to klucz do utrzymania dobrej kondycji i sylwetki. W czasach koronawirusa, gdy obiekty sportowe są wciąż pozamykane, warto pomyśleć nad tym, aby stworzyć siłownię w domu.

Jeżeli dysponujesz odpowiednią ilością miejsca, możesz ją wykorzystać i zaaranżować w niej kącik do ćwiczeń. Na siłownię może zaaranżować przestronną piwnicę lub poddasze, jeśli takowe posiadasz, gdzie łatwiej jest umieścić większe urządzenie. W przypadku, gdy jesteś ograniczony przestrzenią w domu, również możesz kupić sprzęt o dużych gabarytach – część z nich jest składana, co umożliwia łatwe ich przechowywanie.

Rowery stacjonarne

Rynek obfituje w różne modele, zróżnicowane pod kątem funkcjonalności oraz oferowanych możliwości. Zanim kupisz odpowiedni sprzęt, zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć podczas treningu oraz jak często i intensywnie będziesz z niego korzystał. Podstawowym rodzajem jest rower mechaniczny. Jest prosty w budowie i obsłudze, nie ma żadnej elektroniki oraz dodatkowych funkcji. Mechanizm jego działania opiera się na tarciu zamachowego.

Drugą kategorią są rowery magnetyczne. Posiadają one komputer, który pozwala dostosować szybkość, obciążenie do rodzaju treningu. Duży wybór takich urządzeń znajdziesz na ACTIVESHOP.

Rowery do użytku domowego dzielą się też na:
•  poziome
•  pionowe
•  spinningowe

❗️NOWOŚĆ❗️

? https://activeshop.com.pl/sprzet-fitness.html ?

Nowa kategoria produktów na naszej stronie oznacza masę nowości! Sprzęt fitness jest już dostępny!

Opublikowany przez Activeshop Import-Export Company Sobota, 10 października 2020

 

Bieżnie

Do wyboru masz mechaniczne oraz elektryczne. Te pierwsze napędzane są siłą nóg. Mają dość okrojoną ilość funkcji, ale jeżeli jesteś początkującym biegaczem, warto ją nabyć. Natomiast modele elektryczne dysponują szerokim wachlarzem opcji, wśród których możesz regulować prędkość biegu lub marszu, stopień nachylenia oraz monitorować czas treningu. Nowoczesne modele pozwolą Ci też kontrolować ilość spalanych kalorii.

Ławeczki treningowe

Obowiązkowe wyposażenie dla osób, które chcą podczas ćwiczeń rozbudować swoją masę mięśniową. Ławeczka ma uniwersalne przeznaczenie – możesz na niej podnosić sztangę, ćwiczyć z hantlami a nawet gumą. Jest świetną alternatywą dla atlasu do ćwiczeń. Przy wyborze kieruj się rodzajem ćwiczeń, jakie chcesz na niej wykonywać. Jeżeli zależy Ci na szerokim jej zastosowaniu, wybierz model z regulacją wysokości.

Steppery

Zajmują niewiele miejsca. Możesz na nich ćwiczyć różne partie nóg. Dostępne są też modele, do których możesz przypiąć linki, jeżeli chcesz podczas ćwiczeń wzmocnić również ręce. Nowoczesne steppery mają też licznik kroków oraz spalanych kalorii.
Hantle oraz sztangi

Jeżeli interesują Cię wyłącznie ćwiczenia siłowe, w Twojej siłowni nie może zabraknąć hantli o różnych wagach. Do domowego użytku poleca się modele bitumiczne, które nie niszczą podłogi. Aby zaoszczędzić miejsce w mieszkaniu oraz pieniądze, wybierz hantle z regulacją ciężkości.

W wyborze sztangi kieruj się zaś jej wagą oraz długością, która powinna być dopasowana do Twojego wzrostu oraz maksymalnym obciążeniem.

Dodatkowe wyposażenie

Na siłowni powinny znaleźć się też gumy, które ułatwią Ci rozgrzewkę. Możesz też zakupić twister obrotowy, piłkę na której będziesz mógł wzmocnić balansowanie ciałem (tzw. trener równowagi). Nie zajmują one wiele miejsca, ale używanie ich da Ci możliwość urozmaicenia treningu. Dobrym rozwiązaniem jest też montaż drążków do podciągania.

Domowa siłownia może stać się dobrym zamiennikiem siłowni oraz miejscem do trenowania przy niesprzyjającej pogodzie. Przy dobieraniu wyposażeniu nie kieruj się wyłącznie ceną, ale przede wszystkim renomą producenta oraz tym, jakie ćwiczenia będziesz chciał wykonywać.

Foto wyróżniające: pxhere.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nachwyt i podchwyt – jak poprawnie wiosłować sztangą
Nachwyt i podchwyt – jak poprawnie wiosłować sztangą
Wiosłowanie sztangą w nachwycie i podchwycie to ćwiczenie, które skutecznie angażuje mięśnie pleców. Podpowiadamy, jak je prawidłowo wykonywać.
Piłka nożna – na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
Piłka nożna – na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
Jak zadbać o odpowiednią widoczność piłki?
Zjawiskowa ring girl robi karierę w sportach sylwetkowych! „Czas się przestawić, bo czasu coraz mniej”
Zjawiskowa ring girl robi karierę w sportach sylwetkowych! „Czas się przestawić, bo czasu coraz mniej”
Sławę przyniosła jej praca w roli ring girl na dużych galach mieszanych sztuk walki, ale to przeszłość. Urocza Dominika Bilska […]
Ostatnie wpisy