Ćwiczenia, które pomogą Ci wzmocnić psychikę
STREFA ZDROWIA
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Ćwiczenia, które pomogą Ci wzmocnić psychikę

Praca nad siłą psychiki jest długa i żmudna, jednak jej efekty mogą na zawsze odmienić Twoje życie i na stałe polepszyć samopoczucie. 

Popraw technikę oddechu 

Pojęcie silnej psychiki jest rozumiane na kilka sposobów. Do najpopularniejszych cech należy umiejętność radzenia sobie z silnym stresem i niespodziewanymi wydarzeniami. Budowanie siły mentalnej opiera się nie tylko na pracy psychicznej, ale także ćwiczeniach fizycznych. Do grupy takich zajęć należy nauka prawidłowego oddychania. Oddech pomoże nie tylko uspokoić organizm w stresującej sytuacji, ale także ułatwi proces zasypiania, wyciszając umysł i ciało przed zaśnięciem. Naukę prawidłowej techniki oddechu można rozpocząć samodzielnie, korzystając z dostępnych w internecie czy literaturze szkoleń, lub można się udać na specjalnie przygotowane zajęcia uważności oraz koncentracji, które w swoim programie mają między innymi ćwiczenia oddechowe. 

Zadbaj o relacje międzyludzkie 

Silna psychika to nie tylko samodzielne radzenie sobie z kłopotami, ale także umiejętność utrzymania dobrych relacji z bliskimi. Podstawą w komunikacji z otoczeniem jest szczerość. Często to właśnie ona świadczy o silnej psychice, gdyż nie każdego stać na otwartą, szczerą rozmowę. Pracując nad sobą, warto ćwiczyć również wyrażanie swoich odczuć wobec bliskich, uczyć się wyznaczać granicę swojego komfortu, a także prowadzić szczere rozmowy. Dbanie o relacje międzyludzkie to również przyjrzenie się na nowo swoim relacjom rodzinnym oraz przyjaźniom. Być może niektóre związki były zaniedbane, a inne wydają się już niepotrzebne. Warto zastanowić się nad tymi kwestiami i stworzyć wokół siebie zaufane grono ludzi. 

Buduj świadomość swoich możliwości 

Warto też zwrócić uwagę na poznawanie samego siebie. Budowanie pewności siebie oraz poznawanie swoich zdolności czy umiejętności nie należą do łatwych zadań, ale zdecydowanie wspomogą proces wzmacniania psychiki. W tym aspekcie warto wykorzystać swoją pracę, szukać w niej nowych wyzwań, myśleć nieszablonowo, przełamywać swoje bariery i próbować nowych doświadczeń. Jeśli nauczysz się, że rzeczy, które pozornie wydawały się dla Ciebie zbyt trudne do osiągnięcia czy realizacji, są jak najbardziej możliwe, będzie łatwiej budować poczucie pewności siebie i własnej wartości. To uczucie będzie podstawą do wzmocnienia psychiki i zbudowania silnej mentalności. 

Wypróbuj progresywną relaksację mięśni 

Ostatnim ćwiczeniem, które warto stosować przy wzmacnianiu swojej psychiki, jest trening Jacobsona. Progresywna relaksacja mięśni to zestaw ćwiczeń pomagających rozluźnić mięśnie i uspokoić umysł, które pozytywnie wpływają na cały układ nerwowy, tym samym redukują stres i zmniejszają uczucie lęku. Korzystne działanie treningu Jacobsona potwierdzają także liczne badania naukowe, które wykazały, że zajęcia mogą widocznie zmniejszać poziom kortyzolu w organizmie. Ćwiczenia polegają na wymiennym napinaniu konkretnych partii mięśniowych, tak by zrelaksować całe ciało. Nagrania pozwalające przeprowadzić cały trening samodzielnie są dostępne bezpłatnie w internecie.

Zdj. główne: Conscious Design/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Były Mistrz Świata Strongman zadebiutuje w ringu już w styczniu przyszłego roku!
Były Mistrz Świata Strongman zadebiutuje w ringu już w styczniu przyszłego roku!
Hafþór Björnsson niezwykle poważnie podszedł do wyzwania, jakim będzie pojedynek bokserski z Eddie’m Hallem. Rosły Islandczyk zapowiada, że rozprawi się […]
Kulturystyka naturalna kontra kulturystyka ekstremalna – co je łączy, a co różni?
Kulturystyka naturalna kontra kulturystyka ekstremalna – co je łączy, a co różni?
Kulturystyka ekstremalna może mieć negatywne skutki dla organizmu zawodnika, jednak daje bardziej imponujące efekty niż kulturystyka naturalna.
Sportowa dieta — co do niej można dodać?
Sportowa dieta — co do niej można dodać?
Jesteś osobą aktywną fizycznie? Zobacz, jak powinna wyglądać twoja dieta.
Ostatnie wpisy