Suplementacja w sportach siłowych co warto wiedzieć
SUPLEMENTACJA
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Suplementacja w sportach siłowych co warto wiedzieć

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Sporty siłowe, takie jak np. kulturystyka wymagają nie tylko siły, ale także wytrzymałości. Determinacja i regularne treningi są najważniejsze, ale nie można zapomnieć także o odpowiednim wsparciu żywieniowym. Równie ważna, jak zbilansowana dieta dostarczająca wszystkich niezbędnych składników odżywczych jest suplementacja. Polega ona na dostarczeniu optymalnej ilości składników mineralnych oraz witamin niezbędnych podczas budowania siły i masy mięśniowej.

Po jakie suplementy diety warto sięgnąć?

Kulturystyka (sport sylwetkowy, ale uzależniony od treningu siłowego) i inne sporty siłowe skupiają się na zwiększaniu umiejętności wysiłkowych oraz wzroście masy i wytrzymałości mięśniowej. Odpowiednio dobrane suplementy pomagają oszczędzić wykorzystanie zapasów węglowodanów, co pozwala na bardziej intensywny trening, przekładający się na sukcesywnie większy przyrost mięśni. Jeżeli mówimy o suplementach diety, przydatnych przy treningu siłowym, najczęściej wymieniane są następujące produkty:

  • odżywki białkowe – przyjmowanie odpowiedniej ilości białka jest niezbędne do budowania i regeneracji mięśni;
  • kreatyna – suplementacja kreatyną pomaga zwiększyć siłę i wytrzymałość mięśni;
  • pre-workout – przyjmowanie suplementów przedtreningowych przyczynia się do wzrostu możliwości wysiłkowych organizmu przed treningiem;
  • post-workout – suplementy potreningowe pomagają w szybszej regeneracji mięśni po treningu – tu sprawdzą się odżywki węglowodanowe;
  • kompleks witamin i minerałów – witaminy i minerały są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, w tym układu nerwowego; szczególnie warto zwrócić uwagę na spożycie witaminy D i witamin z grupy B.

W przypadku systematycznie podejmowanego wysiłku fizycznego warto pomyśleć, czy w codziennej diecie czegoś nam nie brakuje. Jeżeli dużo ćwiczysz, a nie masz czasu na gotowanie, zastanów się nad regularnym stosowaniem suplementów diety. Intensywny wysiłek fizyczny i stosowanie suplementów z pewnością przyniesie oczekiwany efekt nie tylko w postaci przyrostu masy mięśniowej, ale także jako opóźnianie zmęczenia mięśniowego, co pozwoli na jeszcze bardziej intensywny trening.

Odżywki białkowe i kreatyna

Jeżeli musielibyśmy wskazać minimalną ilość suplementów, które będą wpływały na wyniki w sportach wymagających siły, to z pewnością będą to białka i kreatyna. Białko jest podstawowym budulcem mięśni, dlatego musi znaleźć się w diecie każdej osoby dbającej o swoją masę mięśniową. Doskonałym wyborem będzie białko serwatkowe, które jest świetnie przyswajalne, a i jego spożycie nie przyczynia się do wzrostu masy ciała i budowania tkanki tłuszczowej. Wybór odżywek białkowych jest tak duży, że z pewnością uda Ci się znaleźć najbardziej odpowiadającą Ci opcję smakową.

Spożycie białka stymuluje wydzielanie insuliny, która z kolei ułatwia wchłanianie kreatyny w mięśniach, dlatego suplementując białko, warto rozpocząć także suplementację kreatyny. To jeden z najbardziej przebadanych i skutecznych suplementów mających wpływ na wzrost ilości mięśni. Regularne przyjmowanie kreatyny zwiększa zawartość fosfokreatyny w tkance mięśniowej, co z kolei wiąże się z większą produkcją energii w trakcie treningu. Monohydrat kreatyny przeznaczony jest zarówno dla amatorów, jak i profesjonalnych sportowców. Dzięki niemu szybko zauważysz poprawę zdolności wysiłkowych podczas aktywności fizycznej.

Czy kawa to suplement diety?

Sama kawa może niekoniecznie, ale w przypadku osób aktywnych fizycznie odnotowano, że umiarkowane spożycie kofeiny może poprawić wydolność fizyczną i umysłową. Oddziaływanie spożycia kofeiny na wzrost siły i mocy mięśni jest widoczny w muskulaturze górnej części ciała. Warto więc rozważyć jej spożycie przed treningiem w celu zwiększenia skupienia i pobudzenia organizmu. Ten pomysł sprawdza się nie tylko w przypadku sportów wymagających siły.

Zanim jednak odwiedzisz KONKRETny sklep z suplementami, warto skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem sportowym, który może udzielić wskazówek na temat witamin, odpowiedniej odżywki białkowej i innych suplementów.

Zdjęcia: freepik.com

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion
Każde ćwiczenie angażuje różne partie mięśni. Nie inaczej jest z mięśniami ramion. Zobacz, jakie ćwiczenia pomogą Ci wzmocnić ramiona.
Julius Maddox pobił rekord wszech czasów w wyciskaniu na ławeczce! „Może podnieść jeszcze więcej”
Julius Maddox pobił rekord wszech czasów w wyciskaniu na ławeczce! „Może podnieść jeszcze więcej”
Jak zapowiedział, tak zrobił – Juliius Maddox pobił własny rekord świata w wyciskaniu sztangi na ławeczce bez dodatkowego sprzętu wspomagającego! […]
Rekord, a potem kontuzja. Larry Wheels na ustach wszystkich po fenomenalnej serii w martwym ciągu!
Rekord, a potem kontuzja. Larry Wheels na ustach wszystkich po fenomenalnej serii w martwym ciągu!
Progres wyników osiąganych przez Larry’ego Wheelsa następuje w błyskawicznym tempie. Najpierw 26-letni kulturysta i trójboista pobił indywidualne rekordy w liczbie […]
Ostatnie wpisy