Jak dbać o zdrowy jadłospis?
DIETA I ODŻYWIANIE
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak dbać o zdrowy jadłospis?

Artykuł sponsorowany

Zdrowy jadłospis to absolutna podstawa zdrowego stylu życia. Co dokładnie kryje się za określeniem “zdrowy jadłospis”? Podpowiadamy, czym jest zdrowa i zbilansowana dieta oraz jak o nią dbać każdego dnia.

Zdrowa i zbilansowana dieta

Często mówi się o zdrowej i zbilansowanej diecie. Jednak czym dokładnie jest taka dieta? 

Dieta zbilansowana oznacza odpowiednią liczbę posiłków w ciągu dnia, dopasowaną do Ciebie kaloryczność i ilość makroskładników w jadłospisie oraz dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu. Według ogólnych założeń Twoja dieta powinna składać się w około 50% z węglowodanów będących głównym źródłem energii, w 30% z tłuszczy oraz w 20% z białka. 

Należy także pamiętać, aby wybierać dobrej jakości zdrowe produkty spożywcze. Zaliczamy do nich przede wszystkim warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo, makarony oraz kasze, nabiał, zdrowe tłuszcze oraz chude mięso i ryby ze sprawdzonego źródła.

Bardzo ważnym aspektem zdrowego odżywiania jest również absolutne unikanie wysokoprzetworzonego jedzenia oraz używek. Jeśli do tej pory miałeś z tym problem, to możesz zdecydować oczyszczanie organizmu z używek.

Nawyki żywieniowe

Należy pamiętać, że istotne jest nie tylko, co jesz, ale także jak jesz. Dlatego też tak ważne jest, aby wyrobić sobie prawidłowe nawyki żywieniowe. 

Regularne posiłki

Pierwszym takim nawykiem jest bez wątpienia regularne spożywanie posiłków. Zdrowa dieta najczęściej obejmuje od 4 do 5 posiłków dziennie spożywanych w równych odstępach czasowych, mniej więcej co 2-3 godziny. Należy mieć z tyłu głowy, że regularnie spożywane posiłki mają  korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego. Regularność jedzenia reguluje także metabolizm i ogranicza napady głodu. Jeśli nie masz czasu gotować, ale zależy Ci na regularnych posiłkach, możesz postawić na catering okolicznościowy Białystok jest miejscem, gdzie bez problemu zamówisz catering zarówno na co dzień, jak i na specjalne okazje.  

Nawodnienie organizmu

Bardzo ważne jest także, aby utrzymywać odpowiednie nawodnienie organizmu. Pamiętaj – miej zawsze pod ręką butelkę z wodą i sięgaj po nią nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia. Dorosły człowiek powinien wypijać w ciągu dnia nawet 2 litry wody.

Naturalna suplementacja

Warto też zdecydować się na naturalną suplementację. Do takich naturalnych suplementów zaliczamy między innymi tak zwane superfoods – nasiona chia, spirulinę, jagody goji i wiele, wiele innych. Poszukiwanie najlepszych superfoods dla siebie umożliwią Ci między innymi zakupy przez internet.  

Zdjęcie główne: pexels.com/Ella Olsson

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Michał Karmowski i Andrzej Kołodziejczyk zdradzają sekret dużych bicepsów!
Michał Karmowski i Andrzej Kołodziejczyk zdradzają sekret dużych bicepsów!
Jakie ćwiczenia wykonywać, aby w krótkim czasie zwiększyć objętość ramion – to pytanie zadaje sobie wielu amatorów sportów siłowych. Pomocnych […]
Zimowe bieganie – jak się przygotować?
Zimowe bieganie – jak się przygotować?
Bieganie w zimie może przynieść wiele korzyści dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Jednak, żeby rzeczywiście była to dobra dla Ciebie aktywność fizyczna, musisz się do niej odpowiednio przygotować. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Hafthor Björnsson ogłosił zakończenie kariery w zawodach strongmanów!
Hafthor Björnsson ogłosił zakończenie kariery w zawodach strongmanów!
Uznawany za najsilniejszego człowieka na świecie Hafþór Björnsson sięgnął po dziesiąty z rzędu tytuł Strongest Man w rodzinnej Islandii, po […]
Ostatnie wpisy