Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Najtrudniejszy jest pierwszy krok, również wtedy, gdy planujesz poszukiwania pierwszej lub nowej pracy. Każdy proces rekrutacyjny w Polsce wymaga przygotowania i przesłania CV. Jak poprawnie je napisać? Jakie są aktualne trendy? Co zrobić, aby wyróżnić się na tle innych kandydatów? Praktyczne wskazówki znajdziesz w dalszej części artykułu.
Sprawdzenie ofert pracy i przygotowanie siebie
Zanim przystąpisz do pisania CV, zacznij od przyjrzenia się ofertom pracy z Twojej branży. Zwróć szczególną uwagę na wymagania stawiane przez pracodawców. Zastanów się, które mogą być Twoim największym atutem, a nad którymi musisz jeszcze popracować.
Czym właściwie jest CV? Życiorys jest opisem Twojego dotychczasowego życia zawodowego i kompetencji. Musisz go dokładnie przemyśleć, aby nie pominąć żadnej istotnej kwestii, która może zadecydować o ewentualnym zatrudnieniu. Odszukaj w pamięci swoje poprzednie miejsca pracy i zakres wykonywanych obowiązków. Co jeśli nie masz jeszcze doświadczenia? Wypisz wolontariaty, staże, praktyki lub inne dodatkowe aktywności i inicjatywy, które podejmowałeś do tej pory. Na tym etapie przygotowań sprawdź również, czy masz profesjonalny adres mailowy. Powinien on zawierać imię i nazwisko oraz poważną domenę.
Przemyśl wygląd dokumentu
Jako profesjonalista w swojej branży powinieneś zadbać o odpowiednią oprawę graficzną dokumentu, która podkreśli Twoje kompetencje. Dobre CV musi przyciągnąć wzrok rekrutera. Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru – życiorys musi być czytelny i przejrzysty. Nie wiesz, od czego zacząć? Jaki dokument sprawdzi się na Twoim stanowisku? Denerwujesz się na myśl o samodzielnym formatowaniu szablonu? Jest na to sposób!
Z myślą o osobach poszukujących pracy, powstał Kreator CV. To proste narzędzie, które oferuje szeroki wybór nowoczesnych wzorów CV, spełniających aktualne wymogi rekrutacyjne. Wystarczy, że wybierzesz jeden z nich, a puste pola wypełnisz wcześniej przygotowanymi informacjami. To naprawdę proste! Nie musisz martwić się układem sekcji, formatowaniem czy wgrywaniem zdjęcia. Szablony mają wszystko, czego potrzebujesz!
Przykładowe CV – jakie sekcje powinno zawierać?
- Dane osobowe – czyli imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Wszystkie inne informacje są tak naprawdę zbędne, chyba że pracodawca ich wymaga w ogłoszeniu o pracę.
- Podsumowanie zawodowe – to swego rodzaju wizytówka kandydata. W kilku krótkich zdaniach przedstawia kluczowe kompetencje i umiejętności, które wyróżniają go na tle innych kandydatów.
- Doświadczenie zawodowe – to kluczowa sekcja. Poza czasem i nazwą zajmowanych kolejno stanowisk (od najnowszego), musi zawierać także ich opis lub wypunktowanie najważniejszych obszarów, za które byłeś odpowiedzialny.
- Umiejętności – to kompetencje sprawiają, że jesteś dobry w swojej pracy. Nie ograniczaj się jedynie do odpowiedzialności czy punktualności. Zastanów się, co może Cię wyróżnić np. umiejętność negocjacji.
- Wykształcenie – choć na dzisiejszym rynku pracy wykształcenie nie odgrywa tak kluczowej roli, jak doświadczenie – musisz o nim wspomnieć. Wypisz lata nauki, nazwę szkoły, kierunek oraz uzyskany tytuł. Pamiętaj, że w CV podajemy jedynie ostatni szczebel edukacji.
- Zainteresowania – pasje kandydata pokazują go w innym świetle. Ważne, abyś nie podążał utartymi schematami. Jeśli coś naprawdę Cię interesuje – rozwiń tę kwestię. Zamiast pisać kuchnia, napisz kuchnia śródziemnomorska.
Zdjęcia: materiał Klienta.
Zostaw komentarz