Dlaczego warto ćwiczyć z piłką gimnastyczną?
TRENING
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dlaczego warto ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną wzmacniają główne partie mięśni. To dobry pomysł na trening dla każdego, niezależnie od wieku.

Jedna piłka – wiele możliwości

Piłka gimnastyczna to sprzęt treningowy, który wiele osób omija szerokim łukiem. Powodów jest wiele, jednak wśród tych najważniejszych można wymienić między innymi brak wiedzy dotyczącej tego, w jaki sposób prawidłowo wykonywać ćwiczenia z piłką oraz nieznajomość korzyści wynikających z takiego treningu. Tymczasem piłka gimnastyczna na szeroką skalę wykorzystywana jest zarówno w klubach fitness, jak i w gabinetach rehabilitacyjnych. Pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a także powrócić do sprawności po wypadkach i chorobach. Kosztuje niewiele, natomiast ma wszechstronne zastosowanie. Co można zyskać dzięki regularnym ćwiczeniom z piłką gimnastyczną?

 

Jakie korzyści mogą przynieść ćwiczenia z piłką gimnastyczną?

Już na samym wstępie warto wspomnieć o tym, że ćwiczenia gimnastyczne wykonywane przy użyciu specjalistycznej piłki nie obciążają stawów. Są zatem polecane osobom nawet z dużą nadwagą oraz wszystkim tym, którzy z powodu bólu stawów do tej pory rezygnowali z regularnej aktywności fizycznej. Ponadto trening z piłką gimnastyczną to możliwość nieograniczonej aktywności w domowych warunkach – ćwiczysz kiedy chcesz i ile chcesz. Planując poszczególne jednostki treningowe, pamiętaj jednak o tym, aby odpowiednią ilość czasu przeznaczyć na regenerację, w przeciwnym razie możesz się przetrenować. Wśród pozostałych zalet ćwiczeń z piłką gimnastyczną można wskazać także niski koszt (piłki gimnastyczne są stosunkowo tanie) oraz urozmaicony trening.

Ćwicząc regularnie z piłką gimnastyczną masz szansę:

•  wzmocnić mięśnie odpowiadające za prawidłową stabilizację ciała,
•  urozmaicić swój trening,
•  rozwinąć umiejętności motoryczne,
•  wyćwiczyć równowagę,
•  poprawić mobilność stawów,
•  pozbyć się stresu.

Myśląc o rozpoczęciu treningów z użyciem piłki gimnastycznej, zwróć szczególną uwagę na to, aby dostosować konkretne ćwiczenia do możliwości własnego organizmu.




 

Przykładowe ćwiczenia z piłką gimnastyczną

Popularność ćwiczeń z piłką gimnastyczną systematycznie rośnie. Krótki trening z jej użyciem pozwala wzmocnić mięśnie i wysmuklić sylwetkę. Poniżej znajdziesz kilka propozycji łatwych i przyjemnych ćwiczeń z piłką gimnastyczną.

 
Szczupłe uda

Większość ćwiczeń wykonywanych na piłce gimnastycznej z punktu widzenia obserwatora wydaje się niezwykle prosta. Niech nie zmylą Cię pozory. Każde ćwiczenie wykorzystuje wiele partii mięśni. Chcesz mieć szczupłe uda? Usiądź na piłce gimnastycznej i oprzyj na niej ręce. Jedną nogę ugnij w kolanie i unieś do góry, a ciężar ciała przenieś na drugą nogę. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, a następnie płynnie zmień nogi.

 
Płaski brzuch

Dzięki ćwiczeniom z piłką gimnastyczną nie tylko sprawisz, że Twoje uda staną się smuklejsze, lecz także wzmocnisz mięśnie brzucha. Marzy Ci się dobrze wyrzeźbiony brzuch? Pora wziąć się do pracy! W osiągnięciu celu pomogą Ci między innymi nożyce z piłką gimnastyczną między nogami. Pamiętaj także o tym, aby właściwie rozplanowany trening uzupełnić dobrze zbilansowaną dietą.


 

W grupie siła – trenuj pod okiem fachowców!

Nawet ćwiczenia, które pozornie wydają się pozornie proste do wykonania, wymagają odpowiedniej techniki. Niewielki błąd w postawie ciała może przyczynić się do powstania kontuzji. Jeżeli chcesz ćwiczyć bezpiecznie, a nie masz jeszcze wprawy w wykonywaniu określonych ćwiczeń, zacznij od treningu grupowego pod okiem doświadczonego instruktora. Już po kilku sesjach treningowych nabierzesz większej pewności siebie, opanujesz podstawową technikę ćwiczeń z piłką gimnastyczną i będziesz gotowa / gotowy na to, aby rozpocząć samodzielne treningi w domowym zaciszu. Jednak pierwsze kroki zawsze warto stawiać przy wsparciu profesjonalnego trenera. Dzięki temu ryzyko wystąpienia bolesnych kontuzji, a także przetrenowania można ograniczyć do minimum. Wzmacniaj ciało, rozciągaj mięśnie i poprawiaj ruchomość stawów bez szkody dla własnego zdrowia!

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sprawdzone sposoby na podniesienie wrażliwości insulinowej
Sprawdzone sposoby na podniesienie wrażliwości insulinowej
Dowiedz się, jak zadbać o odpowiedni poziom cukru we krwi i spalać tkankę tłuszczową nie niszcząc jednocześnie zbudowanych mięśni. Oto najskuteczniejsze sposoby!
Marzenia poparte ciężką pracą. Adrianna Kaczmarek wyruszyła na podbój Mr. Olympia 2020!
Marzenia poparte ciężką pracą. Adrianna Kaczmarek wyruszyła na podbój Mr. Olympia 2020!
W ten weekend na scenie legendarnych zawodów Mr. Olympia zadebiutuje reprezentantka naszego kraju i ambasadorka Olimp Sport Nutrition – Adrianna […]
Arnold Classic oraz Arnold Strongman Classic wracają na jesieni. Kulturyści i siłacze powalczą tego samego dnia!
Arnold Classic oraz Arnold Strongman Classic wracają na jesieni. Kulturyści i siłacze powalczą tego samego dnia!
Pół roku później niż pierwotnie planowano odbędą się prestiżowe imprezy pod patronatem legendarnego Arnolda Schwarzeneggera. Organizatorzy Arnold Classic oraz Arnold […]
Ostatnie wpisy