Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion
ATLAS ĆWICZEŃDLA KOBIET
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion

Artykuł sponsorowany

Marzysz o pięknej sylwetce i jędrnych, umięśnionych ramionach? Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion są doskonałym sposobem na to, żeby poprawić formę i pozbyć się „motylków”, czyli obwisłej skóry. Zobacz, jakie ćwiczenia będą najlepsze.

Prawidłowo wykonywane ćwiczenia na ramiona nie tylko sprawią, że ramiona staną się bardziej umięśnione, a więc będą lepiej wyglądać. Wyćwiczone mięśnie ramion pomagają w życiu codziennym, ponieważ to właśnie one najbardziej pracują podczas przenoszenia różnych przedmiotów. Niektóre ćwiczenia na ramiona angażują także mięśnie pleców i obręczy barkowej, dzięki czemu sylwetka staje się bardziej wyprostowana.

Podciąganie

To ćwiczenie, które pozwoli wzmocnić mięśnie ramion i pleców. Podciąganie na drążku wzmocni ciało, poprawi jego wytrzymałość i wpłynie korzystnie na rozwój mięśni. Najlepszy do tego będzie drążek rozporowy regulowany, który bez problemu można zamocować w każdej futrynie. Takie urządzenie do ćwiczeń ma regulowaną długość, dzięki czemu będzie pasować do wszystkich drzwi.

Żeby ćwiczyć mięśnie ramion przez podciąganie na drążku, należy chwycić go podchwytem, czyli skierować dłonie na drążku w swoją stronę. Takie podciąganie powoduje szybki rozwój mięśni bicepsów i wzmacnia ich siłę.

Prawidłowo wykonane podciąganie na drążku wygląda następująco:

– złap drążek podchwytem na szerokości barków

– wypchnij klatkę piersiową do przodu, napnij mięśnie pośladków i brzucha

– rozpocznij podciąganie tułowia do góry

– kiedy broda będzie nad drążkiem, przytrzymaj ten ruch na chwilę, po czym opuść tułów.

Ergometr

To nic innego jak popularny wioślarz. Ta maszyna służy do wykonywania ruchów, które imitują prawdziwe wiosłowanie. Ćwiczenia na wioślarzu angażują prawie wszystkie grupy mięśniowe. Żeby rozbudować mięśnie ramion, należy zwiększyć opór na maszynie i skupić się na dokładności wykonywania ćwiczeń i na liczbie podciągnięć. Im większy opór zostanie ustawiony, tym bardziej intensywnie pracuje ciało.

Ergometry to dobre rozwiązanie zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych. Bardzo ważne jest jednak, żeby prawidłowo wykonywać ćwiczenia, ponieważ tylko dzięki temu można osiągnąć zamierzone efekty.

Sztangi i sztangielki

Ćwiczenia ze sztangami są jednymi z najbardziej podstawowych i popularnych, jeśli chodzi o wzmocnienie mięśni ramion. Są różne sposoby ćwiczeń ze sztangami i sztangielkami, na przykład: uginanie przedramion ze sztangą/sztangielkami albo ćwiczenia na ławce z unoszeniem ich.

Ćwiczenia w domu

Jest grupa ćwiczeń, które pozwalają ćwiczyć bez dodatkowego sprzętu, w domu. Należą do nich:

– pompki – jedno z najbardziej popularnych i jednocześnie skutecznych ćwiczeń, które wzmacniają mięśnie ramion.

– pompki na ścianie. Żeby wykonać to ćwiczenie, stań krok od ściany i oprzyj się na niej. Napnij bicepsy i powoli napieraj ciałem na ścianę, na zmianę uginając i prostując ręce.

– uginanie ramion z obciążeniem. Zamiast hantli możesz użyć na przykład butelek wody. Naprzemiennie uginaj ramiona z obciążeniem.

– unoszenie ramion. Podobne do ćwiczenia powyżej, jednak nieco trudniejsze. Stań w rozkroku, ugnij lekko kolana i unoś ręce, zgięte w łokciach, z obciążeniem i prostuj je nad głową.

Pamiętaj, że przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę, a po wykonanych ćwiczeniach – rozciągnąć i rozluźnić mięśnie. Pozwoli to zapobiec bólom mięśni i stawów, poza tym w ten sposób zwiększy się elastyczność Twoich mięśni. Nie zapominaj także o tym, że przy każdym treningu najważniejsza jest regularność.

Zdjęcie główne: scottwebb/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
New York Pro 2021: Nick „The Mutant” Walker zmiażdżył konkurentów! Blessing Awodibu poza czołową piątką
New York Pro 2021: Nick „The Mutant” Walker zmiażdżył konkurentów! Blessing Awodibu poza czołową piątką
To był jego dzień! Nick Walker triumfował w najważniejszej kategorii Open Bodybuilding podczas prestiżowych zawodów IFBB New York Pro 2021, […]
Trening HIIT – czy jest bezpieczny i jakie daje efekty?
Trening HIIT – czy jest bezpieczny i jakie daje efekty?
Intensywny trening interwałowy to zestaw ćwiczeń nie dla każdego. Sprawdź, jak bezpiecznie podjąć HIIT i jakie są zalety jego stosowania!
Mocne rozpoczęcie roku Juliusa Maddoxa. Amerykanin trzykrotnie wycisnął na ławeczce 322 kg!
Mocne rozpoczęcie roku Juliusa Maddoxa. Amerykanin trzykrotnie wycisnął na ławeczce 322 kg!
Jeden z najwybitniejszych specjalistów od wyciskania sztangi na ławeczce jest coraz bliżej przekroczenia niewyobrażalnej bariery 800 funtów (363 kg). W […]
Ostatnie wpisy