Strongo / REKLAMA / 5 ćwiczeń, które pokochasz na siłowni!
5 ćwiczeń, które pokochasz na siłowni!

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Ćwiczeń, jakie możemy wykonywać na siłowni, jest naprawdę wiele. Z powodzeniem można przeprowadzać na niej treningi aerobowe i siłowe, a także funkcjonalne. Wszystko w jednym miejscu, szybko, sprawnie i wygodnie, z użyciem profesjonalnego wyposażenia. Duża ilość sprzętu może jednak przyprawić o zawrót głowy i dezorientację. Zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynamy ćwiczyć na siłowni. Dlatego przychodzimy z pomocą, polecając 5 ćwiczeń na siłowni, które pokochasz!

1. Wyciskanie na ławce

Wyciskanie sztangi na ławce to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. I dzieje się tak również dlatego, że do jego wykonania potrzebne jest profesjonalne wyposażenie siłowni w postaci ławki ze stojakiem na sztangi oraz samych sztang z różnym obciążeniem. Nie każdy, nawet jeśli ma na to środki, dysponuje wystarczającą przestrzenią w domu, na rozłożenie takiego sprzętu. Przy okazji takie urządzenia przez swoją surowość wyglądają nieco mniej atrakcyjnie niż stojący w kącie pokoju rowerek stacjonarny. Co ważne, ćwiczenie to jest naprawdę świetne na wzmocnienie górnych partii ciała i warto je włączyć do swojego treningu. Uwaga, do ławki ze sztangą lubią ustawiać się kolejki!

2. Trening na orbitreku

Zaczęliśmy od treningu siłowego, jednak ćwiczenia na siłowni zawsze warto rozpocząć od rozgrzewki, którą można wykonać na orbitreku. Urządzenie to rozrusza całe nasze ciało, ponieważ angażuje praktycznie wszystkie partie mięśni przy równocześnie niewielkim obciążeniu stawów. Dlatego orbitrekowi mówimy jak najbardziej tak!

3. Martwy ciąg

O tym ćwiczeniu słyszał już chyba każdy. I nie dzieje się tak bez powodu. Jest to jedno z najbardziej angażujących ćwiczeń, które zmusza do pracy praktycznie wszystkie partie mięśni. Co prawda wymaga odpowiedniej techniki i nie każdy może je wykonywać. Dyskwalifikacją są tutaj poważne problemy z kręgosłupem i stawami. Jednak jeśli nie mamy takich problemów, to naprawdę warto to robić. Do martwych ciągów wykorzystuje się zazwyczaj obciążenie w postaci sztangi lub kettlebellsów.

4. Bieganie na bieżni

Dla miłośników treningów wydolnościowych z prawdziwego zdarzenia polecamy trening na bieżni. Przy czym warto tutaj zaznaczyć, że bieżnie w klubach fitness to profesjonalne wyposażenie siłowni, które pozwala na odbycie intensywnego, ale bezpiecznego treningu. Nie jest to bowiem obciążający stawy bieg po asfalcie, ale bieg po w pełni amortyzowanej nawierzchni. Dzięki temu bieganie na bieżni jest o wiele bezpieczniejsze i nie naraża nas na groźne kontuzje. Dlatego zwłaszcza w okresach jesienno-zimowych warto postawić na bieżnię!

5. Hip thrusty

Tak jak wyciskanie sztangi jest szczególnie lubiane przez mężczyzn, tak ćwiczenie hip thrusty, czyli wznosy bioder ze sztangą (z wykorzystaniem ławki pod sztangę jako podparcia górnej partii ciała), są bardzo lubiane przez kobiety. Ćwiczenie to pozwala na piękną rzeźbę pośladków. Ogólnie poprawia ono także możliwości siłowe środkowych partii ciała jako takich i naprawdę warto je uwzględnić w swoim planie treningowym. Tym bardziej że całkiem przyjemnie się je wykonuje.

Zdjęcia: materiał od klienta

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.