Pomysły na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie
DIETA I ODŻYWIANIE
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pomysły na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie

Artykuł sponsorowany

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – poprawia koncentrację, pozytywnie wpływa na zdolność uczenia się i intelekt, a także wspomaga zapamiętywanie. Jeśli chcesz prawidłowo funkcjonować i mieć energię na cały dzień, poświęć kilka minut na przygotowanie wartościowego posiłku po wstaniu z łóżka.

Najlepsze śniadanie dla sportowców

Jeśli regularnie uprawiasz sport, z pewnością wiesz, że prawidłowo zbilansowana dieta jest bardzo ważna. Kompozycja śniadania dla sportowca powinna  obejmować pełnowartościowe składniki, a jeśli planujesz poranny trening – być przede wszystkim lekka i bogata w węglowodany. Dobrym rozwiązaniem dla trenujących rano będzie musli naturalne, przygotowane na wodzie, mleku lub napoju roślinnym (w zależności od preferencji i bilansu kalorycznego), z dodatkiem jogurtu naturalnego i daktyli lub orzechów. Jeśli zależy Ci na śniadaniu bogatym w białko, postaw na jogurt typu skyr, a jeśli chciałbyś uzupełnić je w tłuszcze – zdecyduj się na dodatek orzechów arachidowych lub włoskich, migdałów albo pestek słonecznika. Pamiętaj, że śniadanie przedtreningowe nie powinno być zbyt ciężkie ani zbyt duże objętościowo – w przeciwnym wypadku ćwiczenia mogą być dla Ciebie niekomfortowe.

Szybkie śniadanie dla aktywnych życiowo

Czasami tryb życia albo praca nie pozwalają na poświęcanie czasu na poranne przygotowanie śniadania. A może po prostu lubisz trenować zaraz po wstaniu albo nie masz ochoty jeść śniadania w ciągu pierwszej godziny czy dwóch po obudzeniu. W takim wypadku warto mieć sposób na szybkie dostarczenie ciału kalorii w postaci niewielkiego posiłku, który nie będzie wymagał przygotowywania. Przykładem przekąsek, które mogą posłużyć za pierwsze śniadanie są batony energetyczne. Jeśli decydujesz się na posiłek w tym stylu, istotne jest zwrócenie uwagi na skład produktów, które wybierasz. Żeby Twoje szybkie śniadanie było jak najbardziej wartościowe, najlepiej postawić na produkty z minimalną ilością cukru, ale za to zawierające błonnik. Dzięki temu nawet niewielkie śniadanie zyska na wartości w kontekście prawidłowej diety.

Co na drugie śniadanie?

Drugie śniadanie jest niemal równie istotne jak pierwsze. Podobnie jak w przypadku porannego posiłku, pominięcie go może skutkować problemami ze skupieniem i przyswajaniem nowych informacji. Jeśli trenujesz rano, bez wątpienia powinieneś zadbać o to, żeby Twoje drugie śniadanie, spożywane po ćwiczeniach, było bogate w białko. Taki wybór będzie wspierać budowanie masy mięśniowej, a także pozytywnie wpłynie na ogólny bilans Twojej codziennej diety, stanowiąc doskonałe uzupełnienie węglowodanowego śniadania. Jeśli masz więcej czasu, możesz pokusić się o przygotowanie greckiego omletu – z jajkami, serem feta, szpinakiem, pomidorami i czerwoną cebulą – lub jajecznicy z pieczarkami i chudą szynką. Jeśli natomiast potrzebujesz szybkiej przekąski, postaw na batony proteinowe lub shake’a na bazie odżywki białkowej.

Fot.: Brooke Lark/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wstępne zmęczenie mięśni – poznaj wady i zalety popularnej zasady treningowej
Wstępne zmęczenie mięśni – poznaj wady i zalety popularnej zasady treningowej
Jakie efekty przynosi metoda wstępnego zmęczenia mięśni? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o technice stworzonej przez znanego kulturystę!
Co jeść i pić, aby utrzymać zbilansowaną dietę?
Co jeść i pić, aby utrzymać zbilansowaną dietę?
Sport to zdrowie – w to stwierdzenie nie wątpi żaden z nas, ale jak ważna jest zbilansowana dieta? Odpowiedni jadłospis wpłynie korzystnie nie tylko na Twój organizm, ale także na Twoje wyniki. Dowiedz się co jeść, żeby dać swojemu ciału to, co najlepsze!
BCAA dla kobiet – czy warto je stosować?
BCAA dla kobiet – czy warto je stosować?
Aminokwasy BCAA to uniwersalna odżywka o wszechstronnym działaniu. Czy jest ona także przeznaczona dla kobiet? Jak działa na ich organizm?
Ostatnie wpisy