Pomysły na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie
DIETA I ODŻYWIANIE
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pomysły na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie

Artykuł sponsorowany

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – poprawia koncentrację, pozytywnie wpływa na zdolność uczenia się i intelekt, a także wspomaga zapamiętywanie. Jeśli chcesz prawidłowo funkcjonować i mieć energię na cały dzień, poświęć kilka minut na przygotowanie wartościowego posiłku po wstaniu z łóżka.

Najlepsze śniadanie dla sportowców

Jeśli regularnie uprawiasz sport, z pewnością wiesz, że prawidłowo zbilansowana dieta jest bardzo ważna. Kompozycja śniadania dla sportowca powinna  obejmować pełnowartościowe składniki, a jeśli planujesz poranny trening – być przede wszystkim lekka i bogata w węglowodany. Dobrym rozwiązaniem dla trenujących rano będzie musli naturalne, przygotowane na wodzie, mleku lub napoju roślinnym (w zależności od preferencji i bilansu kalorycznego), z dodatkiem jogurtu naturalnego i daktyli lub orzechów. Jeśli zależy Ci na śniadaniu bogatym w białko, postaw na jogurt typu skyr, a jeśli chciałbyś uzupełnić je w tłuszcze – zdecyduj się na dodatek orzechów arachidowych lub włoskich, migdałów albo pestek słonecznika. Pamiętaj, że śniadanie przedtreningowe nie powinno być zbyt ciężkie ani zbyt duże objętościowo – w przeciwnym wypadku ćwiczenia mogą być dla Ciebie niekomfortowe.

Szybkie śniadanie dla aktywnych życiowo

Czasami tryb życia albo praca nie pozwalają na poświęcanie czasu na poranne przygotowanie śniadania. A może po prostu lubisz trenować zaraz po wstaniu albo nie masz ochoty jeść śniadania w ciągu pierwszej godziny czy dwóch po obudzeniu. W takim wypadku warto mieć sposób na szybkie dostarczenie ciału kalorii w postaci niewielkiego posiłku, który nie będzie wymagał przygotowywania. Przykładem przekąsek, które mogą posłużyć za pierwsze śniadanie są batony energetyczne. Jeśli decydujesz się na posiłek w tym stylu, istotne jest zwrócenie uwagi na skład produktów, które wybierasz. Żeby Twoje szybkie śniadanie było jak najbardziej wartościowe, najlepiej postawić na produkty z minimalną ilością cukru, ale za to zawierające błonnik. Dzięki temu nawet niewielkie śniadanie zyska na wartości w kontekście prawidłowej diety.

Co na drugie śniadanie?

Drugie śniadanie jest niemal równie istotne jak pierwsze. Podobnie jak w przypadku porannego posiłku, pominięcie go może skutkować problemami ze skupieniem i przyswajaniem nowych informacji. Jeśli trenujesz rano, bez wątpienia powinieneś zadbać o to, żeby Twoje drugie śniadanie, spożywane po ćwiczeniach, było bogate w białko. Taki wybór będzie wspierać budowanie masy mięśniowej, a także pozytywnie wpłynie na ogólny bilans Twojej codziennej diety, stanowiąc doskonałe uzupełnienie węglowodanowego śniadania. Jeśli masz więcej czasu, możesz pokusić się o przygotowanie greckiego omletu – z jajkami, serem feta, szpinakiem, pomidorami i czerwoną cebulą – lub jajecznicy z pieczarkami i chudą szynką. Jeśli natomiast potrzebujesz szybkiej przekąski, postaw na batony proteinowe lub shake’a na bazie odżywki białkowej.

Fot.: Brooke Lark/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym jest przetrenowanie i jak go uniknąć?
Czym jest przetrenowanie i jak go uniknąć?
Jednym z punktów znajdujących się na liście grzechów głównych u osób uprawiających sport od niedawna jest zbyt intensywny trening. To […]
Jakie spodenki z wkładką wybrać?
Jakie spodenki z wkładką wybrać?
Wielu rowerzystów amatorów zwraca uwagę na takie kwestie, jak krój i materiał spodenek rowerowych.
Czy glutamina działa ochronnie na tkankę mięśniową?
Czy glutamina działa ochronnie na tkankę mięśniową?
Glutamina jest aminokwasem rozprowadzającym azot w organizmie. Zalecana jest ona w diecie sportowców.
Ostatnie wpisy