Kurkuma – naturalny spalacz tkanki tłuszczowej
SUPLEMENTACJA
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Kurkuma – naturalny spalacz tkanki tłuszczowej

Zastanawiasz się, jak w naturalny sposób przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę? Oto kilka sposobów, jak do tego celu można wykorzystać niepozorną kurkumę!

Kurkuma to standardowy zestaw każdego fitnessowego zapaleńca. Swoją popularność zawdzięcza nie tylko właściwościom, ale także sposobom wykorzystania. Napój z kurkumy bije absolutne rekordy popularności wśród osób zmagających się z nadwagą.

Żelazna zasada spalania tkanki tłuszczowej

Podobno najważniejszy etap odchudzania odbywa się nie podczas treningu czy na bieżni, lecz w kuchni. To 90% przyszłego sukcesu! Dobra dieta to klucz do osiągnięcia wymarzonej wagi. Należy jednak na wstępie zaznaczyć, że jeżeli oczekujesz pozytywnych działań kurkumy musisz zrezygnować z tak zwanych „pustych kalorii”, czyli w odstawkę idą: chipsy, słodycze, fast foody, tłuste mięsa, żywność wysoko przetworzona, napoje słodkie i tak dalej. Żadne suplementy diety, żadne wsparcie metabolizmu, ani nic innego nie zadziała, jeżeli nie będziemy się trzymać tej podstawowej zasady. Nawet teoretycznie idealna dieta i regularny poranny jogging nic nie dadzą, jeżeli w przerwach zajadamy się powiększonym zestawem 2 for U.

Czym jest kurkuma?

Kurkuma, zwana też szafranem indyjskim, pozyskiwana jest z ostryża długiego. Surowiec jest następnie przetwarzany i dopiero wtedy zaczyna pełnić swoją wyjątkową funkcję. Specyficzną cechą kurkumy jest fakt, że można ją dodawać niemal do wszystkiego: mięsa, warzyw, a nawet deserów.

Głównym jej składnikiem jest kurkumina, która ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych, przejawia działanie antybakteryjne i jest świetnym antyoksydantem. Badania wykazały również, że jedną z największych zalet kurkuminy jest działanie przeciwnowotworowe. Ponadto kurkumina:
•  obniża poziomu cukru we krwi (przyprawa idealna dla diabetyków),
•  wspomaga proces leczenia dróg moczowych,
•  reguluje poziom cholesterolu we krwi,
•  nadaje się jak ulał do walki z trądzikiem,
•  wspomaga organizm w walce z przeziębieniem,
•  usprawnia metabolizm, czujemy się lżejsi, a dokuczliwe objawy, takie jak nudności i wzdęcia zanikają.

Kurkuma – aspekt odchudzający

Kurkumina wzbudziła swoje duże zainteresowanie przede wszystkim jednak, jako idealny wspomagacz w procesie chudnięcia. Zawarte w niej substancje bioaktywne wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. U osób z nadwagą kurkuma pozwala stłumić niektóre markery stanu zapalnego, zmniejszając otyłość.

Przeprowadzone eksperymenty potwierdziły, że grupa osób, która stosowała kurkuminę przez miesiąc jako suplement diety (dwie dawki w ciągu dobry po 800 mg, oraz 8 mg piperyny) znacząco pomogły obniżyć wagę badanych.

Jak wykorzystać kurkumę?

Sposobów jest wiele i właściwie trudno znaleźć jakieś ograniczenia. Jej złocistym kolorem możemy wzbogacić mięsa, zupy (jak na przykład rosół), albo po prostu dodać do porannego omleta czy jajecznicy.

Można także przygotować napój z kurkumy. Cały myk polega jedynie na tym, aby do zagotowanej, nieco wystygłej już wody dodać pół łyżeczki kurkumy i miodu, wycisnąć sok z połówki cytryny (bądź limonki, wedle uznania) i wszystko wymieszać. Smakosze imbiru i cynamonu również nie muszą się w tej kwestii krępować i mogą śmiało dodać obie przyprawy.

Kurkuma z imbirem posiada szczególną wartość. To specjalny trik dla wszystkich, którzy zamierzają się odchudzać. Połączenie tych dwóch składników oczyszcza wątrobę oraz układ pokarmowy, eliminuje także gazy w jelitach, co zapobiega wzdęciom. Szczególnie przydatny eliksir, jeżeli dopiero co zjedliśmy tłusty posiłek u babci.

Drogi Czytelniku – pamiętaj o wspomnianej na początku żelaznej zasadzie. Sama kurkuma nie wystarczy, jeżeli nie będzie stanowić elementu zbilansowanej, pełnowartościowej diety. Najlepiej wspartej regularną, systematyczną aktywnością fizyczną. Szukaj kurkumy z dodatkiem piperyny, ponieważ usprawnia ona proces wchłaniania kurkuminy.

Warte uwagi:)
http://www.kulturystyka-online.pl/piperyna-czyni-kurkumine-bardziej-skuteczna.html

Opublikowany przez Trener Personalny-Tomasz Kopeć Poniedziałek, 4 kwietnia 2016

 

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Stagnacja w kulturystyce – czym jest spowodowany zastój w rozwoju mięśni?
Stagnacja w kulturystyce – czym jest spowodowany zastój w rozwoju mięśni?
Brak postępów treningowych, mimo wzmożonego wysiłku, może być objawem stagnacji mięśni. Jak sobie z tym poradzić?
Hipertrofia mięśniowa – strategiczny cel kulturystów
Hipertrofia mięśniowa – strategiczny cel kulturystów
Hipertrofia mięśniowa, czyli najlepszy przyjaciel każdego kulturysty. Dowiedz się wszystkiego o tym pożądanym zjawisku!
Trójbój siłowy – poradnik dla początkujących
Trójbój siłowy – poradnik dla początkujących
Trójbój siłowy – zorientuj się w podstawach i zaskocz wszystkich na siłowni. Profesjonalny poradnik dla początkujących za darmo!
Tagi
Ostatnie wpisy