Koncepcja reklamy kontekstowej nie jest nowa. Po raz pierwszy została opracowana przez Google w 2002 roku, ale zyskała popularność w ciągu ostatnich kilku lat, inaczej jest jednak w przypadku kampanii programmatic.
Ideą reklamy kontekstowej jest to, że reklamy powinny być istotne, a nie tylko umieszczone w przypadkowych miejscach na stronie internetowej.
Reklama kontekstowa to podejście do marketingu, które sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni do zaangażowania się w reklamę, jeśli czują, że jest to dla nich istotne. Ta taktyka jest popularna i skuteczna wśród reklamodawców, ponieważ są oni w stanie dotrzeć do odbiorców wykazujących zainteresowanie ich produktami.
Polega to na serwowaniu reklam w oparciu o zawartość przeglądanej strony internetowej. Jeśli użytkownik przegląda stronę internetową poświęconą podróżom, wyświetlana reklama może dotyczyć hotelu lub lotu. Reklama kontekstowa jest często używana w wyszukiwarkach, aby pomóc użytkownikom znaleźć odpowiednie treści, to jednak nie wszystko – zobacz więcej: https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/.
Kiedy klienci szukają czegoś w Internecie, mają tendencję do używania jednego lub dwóch słów kluczowych, opisujących to, czego szukają. Przesądza to o wartości, którą odznacza się reklama kontekstowa, która w istocie jest skuteczna, pozwalając reklamodawcom pokazać swoje reklamy z chwilą, gdy ktoś wyszukuje słowa kluczowe. W rezultacie łatwiej jest pokazać się wyżej w wynikach wyszukiwania, niż w przypadku innych rodzajów reklamy.
Jeśli nie słyszałeś o programmatic, to nie szkodzi. Zainteresowanie tą nowoczesną formą promocji, pojawia się, dopiero gdy konkurencja zaczyna nas wyprzedać. Jeśli nie chcesz, aby do tego doszło, oto doskonały moment, aby zastosować tę formę promocji w swojej strategii.
Programmatic jest sposobem automatyzacji procesu zakupu i sprzedaży reklam na platformach cyfrowych, takich jak Google, Facebook i Twitter. Zamiast ręcznie tworzyć reklamy i umieszczać je w określonych miejscach, reklamodawcy mogą korzystać z technik programmatic, aby kierować promocje w oparciu o wskaźnik demograficzny i zainteresowania.
Reklamy pojawiają się automatycznie tam, gdzie powinny, w oparciu o decyzje algorytmu określającego treści, które zyskają zainteresowanie klientów. Co ciekawe obecnie wykorzystywanie AI w procesie promocji stało przystępniejsze dla niewielkich firm, jak również dla tych z ograniczonym budżetem!
Marketing AI wciąż będzie się rozwijać, a według prognoz będzie stanowił 67% wszystkich wydatków na reklamę www do 2023 roku, nic więc dziwnego, że marketerzy przyjęli tę nową przyszłościową formę promocji.
1) Pomaga dotrzeć do większej liczby osób,
2) Ogranicza koszty i straty,
3) Poprawia możliwości targetowania.
Zdjęcie główne: Campaign Creators/unsplash.com