Artykuł sponsorowany
Chcesz zacząć korzystać z zakupów online, jednak nie wiesz, czy warto? Poznaj największe różnice pomiędzy sklepami stacjonarnymi a internetowymi. Dowiedz się, jaka opcja jest bardziej opłacalna, a także, która z nich będzie o wiele lepszym rozwiązaniem w Twoim przypadku.
Pierwszą i główną różnicą pomiędzy sklepami internetowymi a stacjonarnymi jest to, że pierwsze z nich działają w sieci, natomiast drugie ulokowane są w różnych lokalizacjach – można je osobiście odwiedzić. Część osób nie wyobraża sobie kupowania bez obejrzenia poszczególnych artykułów, dotknięcia ich i sprawdzenia, czy są wysokojakościowe. W przypadku sklepów online takiej możliwości nie ma, ale w niczym to nie przeszkadza. Jeśli uznamy, że dany produkt nie spełnia naszych oczekiwań, możemy do wymienić lub zwrócić. Zakupy internetowe, jeśli chodzi o jakość produktów, są jednak o wiele lepszą opcją. Zarówno w przypadku sprzętów, ubrań czy również żywności, dostajemy artykuły nowe, jak i świeże, które były przechowywane w magazynach. Nie są to towary, z którymi kontakt fizyczny miała masa osób, co szczególnie w odniesieniu do żywności ma bardzo duże znaczenie.
Kolejna kwestia, która różnicuje te dwa rodzaje sklepów to czas robienia zakupów. W przypadku tradycyjnych marketów, musimy wygospodarować kilka godzin w ciągu dnia, aby udać się do danego supermarketu, następnie odwiedzić wszystkie jego alejki, a następnie spędzić kilkadziesiąt minut w kolejce.
Sklepy online niwelują ten problem, w ich przypadku nie musimy czekać w żadnych kolejkach. Zamówienie kompletujemy poprzez aplikację mobilną lub stronę internetową, co zajmuje o wiele mniej czasu, ponieważ wszystkie artykuły są zgromadzone w jednym miejscu, a nie oddalonych od siebie alejkach. Dodatkowo proces ten przyspiesza jeszcze bardziej korzystanie z wyszukiwarki produktowej. Dzięki niej zakupy możemy zrobić w zaledwie kilkanaście minut. Jak więc widać, sklepy online pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu w przeciwieństwie do marketów stacjonarnych.
Sklepy online proponują bardzo szeroki asortyment zarówno jeśli chodzi o ubrania, elektronikę, jak i żywność. Są to artykuły, których często nie dostaniemy w sklepach stacjonarnych.
Sklepy stacjonarne i internetowe różni także fakt, że te drugie wymagają od klientów o wiele mniejszego wysiłku. Zamawiając zakupy online, nie trzeba przejmować się ciężkimi torbami, które są kłopotliwe, szczególnie gdy nie mamy samochody lub mieszkamy w bloku bez windy. Zamówienie dociera wprost pod nasze drzwi, a dodatkowo, np. w przypadku sklepów spożywczych online, możemy wybrać datę i czas dostarczenia zakupów. Osoby, którym zależy na czasie, na pewno docenią aplikację Lisek. To sklep, który realizuje zamówienia spożywcze już w 10–15 minut.
Ostatnia kwestia to możliwość racjonalnego i oszczędnego kupowania. Robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym, zwykle o tym, co umieściliśmy w koszyku, a także jaka jest jego wartość, dowiadujemy się dopiero przy kasie. Natomiast podczas zakupów w aplikacji mobilnej, stale widzimy stan koszyka. Możemy na bieżąco dodawać lub odejmować produkty i obserwować czy ich łączna kwota nie przekracza wstępnie założonego budżetu. Jak więc widać, sklepy internetowe są świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, którym zależy na czasie i wygodzie. To nowoczesna opcja, z której zdecydowanie warto skorzystać.
Fot.: Karolina Grabowska/pexels.com