Strongo / REKLAMA / Jazda na rowerze, rolkach czy bieganie – jaki jest najszybszy sposób na utratę kilograma tłuszczu?
Jazda na rowerze, rolkach czy bieganie – jaki jest najszybszy sposób na utratę kilograma tłuszczu?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Kiedy próbujemy schudnąć, zwykle mamy jakieś wyobrażenie o tym, ile kilogramów chcielibyśmy zrzucić. Jednak zderzenie z rzeczywistością bywa bardzo rozczarowujące. Aby zgubić 10 kg tłuszczu, przeciętny dorosły człowiek o wadze 80 kg musiałby biegać z prędkością 10 km/h przez 99 godzin. Nie jest to do końca możliwe do zrealizowania w ciągu miesiąca. Aby ułatwić Ci skuteczniejszą utratę tkanki tłuszczowej, pomożemy Ci obliczyć Twoje idealne spożycie kalorii, a nawet podpowiemy Ci, ile kalorii spalasz, uprawiając różne sporty.

Ile kalorii zawiera tłuszcz?

Jeden kilogram tkanki tłuszczowej zawiera około 7700 kcal. Aby odłożyć tyle tłuszczu, musielibyśmy osiągnąć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a następnie je przekroczyć, spożywając np. 61 bułek z białej mąki, 13,5 kg jabłek, 6,5 kg gotowanego ryżu lub wypić prawie 17 litrów Coli. To całkiem dużo, prawda?

A teraz, aby stracić taką ilość tłuszczu, musimy wejść w deficyt kaloryczny, w którym nasz organizm sięga do rezerw w postaci tkanki tłuszczowej, gdy potrzebuje dodatkowej energii, wspomagając jej spalanie. Najprostszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest podjęcie aktywności sportowej i zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii. Nie oznacza to jednak, że musisz jeść sałatkę z dodatkami na każdy posiłek w ciągu dnia. Realistycznie rzecz biorąc, jest to mało możliwe i możesz być pewien, że naprawdę szybko wywołałoby to u Ciebie zachcianki. Upewnij się, że dążysz do osiągnięcia rozsądnego deficytu kalorycznego, który powinien być zrównoważony. Aby uniknąć konieczności wykonywania skomplikowanych obliczeń, skorzystaj z naszego kalkulatora spożycia kalorii, który pomoże Ci określić ilość kalorii, którą powinieneś spożywać codziennie w celu łatwiejszej realizacji postawionych celów. Użyj wyników jako punktu odniesienia i dostosuj swoje obliczenia w miarę upływu czasu.

Jak przyspieszyć utratę wagi?

Być może pomyślisz: „No dobrze, ale czy jest jakiś sposób, żeby ułatwić sobie ten proces? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – tak, jest. Jeśli nie jesteś w stanie pokonać swoich zachcianek, możesz sięgnąć po Appetite Control. Produkt ten cieszy się szczególną popularnością wśród osób, którym ciężko oprzeć się pokusom zarówno na słodkie, jak i słone przekąski. Dodatkowo, dobry spalacz tłuszczu również może okazać się pomocną dłonią, która pobudzi Cię przed treningiem oraz poprawi czujność i koncentrację, dzięki czemu Twoja wydajność będzie jeszcze większa, a tym samym skuteczna w spalaniu kalorii. Co więcej, spalacz tłuszczu stymuluje organizm do wykorzystania dodatkowego tłuszczu do produkcji ciepła, co prowadzi do większych możliwości produkcji energii. Nie oczekuj jednak, że zdziałają one cuda. Nic z tego nie stanie się bez regularnych ćwiczeń. Spalacz tłuszczu może zwiększyć produkcję energii i w ten sposób przyspieszyć utratę wagi, ale nie zrobi zbyt wiele bez rzeczywistej aktywności fizycznej.

Jak długo trwa proces utraty kilograma tkanki tłuszczowej przy uprawianiu różnych sportów?

Chcesz wiedzieć, ile kalorii zużywasz na różne formy aktywności sportowej? Zilustrujmy to na przykładzie przeciętnego mężczyzny o wadze 80 kg i kobiety o wadze 65 kg.

1. Chodzenie z prędkością 4 km/h po płaskiej nawierzchni

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 195 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 39 godzin i 30 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 240 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 32 godziny.

2. Górskie wędrówki

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 435 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 17 godzin i 40 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 536 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 14 godzin i 20 min.

3. Bieganie z prędkością 10 km/h

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 670 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 11 godzin i 30 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 824 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 9 godzin i 15 min.

4. Trening siłowy całego ciała

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 422 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 18 godzin i 15 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 520 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 14 godzin i 50 min.

5. Jazda na rowerze z prędkością 20 km/h

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 520 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 14 godzin i 45 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 640 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 12 godzin.

6. Jazda na rolkach z prędkością 14,5 km/h

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 455 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 17 godzin.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 560 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 13 godzin i 45 min.

7. Pływanie rekreacyjne

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 351 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 22 godziny.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 432 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 17 godzin i 45 min.

8. Joga

  • W ciągu jednej godziny kobieta spala około 195 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałaby wykonywać tę aktywność przez 39 godzin i 30 min.
  • W ciągu jednej godziny mężczyzna spala około 240 kcal. Aby stracić jeden kilogram tłuszczu, musiałby wykonywać tę aktywność przez 32 godziny.

Jak widzisz, kilogram tłuszczu nie jest czymś, czego można się pozbyć w ciągu jednego dnia, ani też zyskać po spożyciu tylko jednego batona czekoladowego i paczki chipsów. Kluczem do sukcesu jest tu deficyt kaloryczny, wystarczająca ilość ćwiczeń, dobry sen, odpowiednie nawodnienie, a także wysokiej jakości żywność i dobre nastawianie.

Fot.: materiał prasowy Klienta

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.