Strongo / DIETA I ODŻYWIANIE / Jak utrzymać zbilansowaną dietę?
Jak utrzymać zbilansowaną dietę?

Artykuł sponsorowany

Zdrowa, zbilansowana dieta zapewnia smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie i zdrowie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Nie trzeba do tego specjalistycznych produktów i dużych nakładów pieniężnych. Wystarczy bowiem zapoznać się z kilkoma poradami i zachować zdrowy rozsądek, by osiągnąć efekty.

Nie ustalaj sztywnych zasad

Ważne jest, aby nauczyć się, że jedzenie nie jest Twoim wrogiem. Posiadanie niezdrowego związku z jedzeniem może wpływać na ogólny stan zdrowia i dobre samopoczucie. Utrzymując zbilansowaną dietę, można spożywać ulubione potrawy, lecz z umiarem. Jeśli masz ogromną ochotę na burgera, zjedz burgera! Po prostu pamiętaj, aby dokonywać zdrowszych wyborów w ciągu dnia, kiedy planujesz sobie trochę pobłażać. Na przykład udekoruj swój talerz licznymi świeżymi owocami i warzywami do burgera. Jeśli pozbędziesz się swoich ulubionych potraw, w końcu stracisz motywację i całkowicie zrezygnujesz ze zdrowej diety. Możesz też postawić na zdrowe batony, suplementy i wiele innych, które zastąpią niezdrowe przekąski. Takie produkty dostępne są w wielu sklepach internetowych, m.in. https://inkospor.pl/.

Uważnie dobieraj porcje

Kontrola porcji jest istotną częścią każdej zdrowej diety. Przejadanie się (nawet jeśli to zdrowa żywność) może prowadzić do przyrostu masy ciała i innych konsekwencji zdrowotnych. Nie jedzenie dużych porcji jest szczególnie ważne podczas posiłków poza domem. Wiele restauracji podaje o wiele więcej jedzenia, niż potrzeba, aby poczuć satysfakcję. Spróbuj poprosić o pudełko na wynos zaraz po dostarczeniu jedzenia i natychmiast zapakuj połowę posiłku do domu. Możesz również ćwiczyć zdrową kontrolę porcji, odmierzając i pakując swoje obiady i przekąski do pojemników. To eliminuje pokusę przejadania się.

Bądź uważny i kontroluj to, co jesz

Nauka uważnego jedzenia jest niezbędnym krokiem w utrzymaniu zbilansowanej diety. To praktyka jedzenia z zamiarem czerpania radości. Pomoże Ci ono uniknąć przejadania się, nauczy Cię rozpoznawać, kiedy jesteś najedzony i sprawi, że jedzenie będzie bardziej satysfakcjonujące.

Oto niektóre taktyki pozwalające opanować uważne jedzenie:
•  jedzenie powoli.
•  słuchanie Twojego ciała i wysyłanych przez nie sygnałów.
•  tworzenie zdrowego środowiska żywieniowego.
•  korzystanie z dziennika żywności.

Ogranicz przetworzone produkty

Chociaż od czasu do czasu można sobie pozwolić na ulubiony przysmak, jeżeli zbilansowana dieta będzie zawierała bardzo małe ilości mocno przetworzonej żywności. Pokarmy, takie jak nuggetsy z kurczaka, frytki, mrożona pizza i ciastka oraz inne przekąski, zawierają dużo cukru, tłuszczu, kalorii i chemikaliów – wraz z bardzo małą lub zerową wartością odżywczą. Te rodzaje żywności mogą powodować gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi i wywoływać uczucie oszołomienia. Mocno przetworzona żywność wiąże się również z wyższym ryzykiem chorób przewlekłych, w tym cukrzycy typu 2, otyłości, raka oraz chorób serca. Zbilansowana dieta jest bogata w naturalne, nieprzetworzone produkty spożywcze, takie jak warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, chude białko i zdrowe tłuszcze.

Świeże i naturalne produkty

Utrzymanie zbilansowanej diety jest łatwe, jeśli głównym elementem większości posiłków są świeże produkty. Poznaj nowe przepisy zawierające różnorodne warzywa i owoce. Upewnij się, że każdy posiłek zawiera co najmniej półtorej porcji warzyw. Wraz z odrobiną chudego białka, zdrowych tłuszczów i produktów pełnoziarnistych będziesz spożywał dobrze zbilansowany posiłek. Naturalne produkty możesz nabyć na stronie https://paczkazrusiborza.pl/produkt/kielbasa-swojska-podsuszana-z-rusiborza-030-kg/.

Nasi masarze dobrze wiedzą, co przywołuje najlepsze wspomnienia z dzieciństwa… 😄 Domowa KIEŁBASA SWOJSKA, której…

Opublikowany przez Paczka z Rusiborza Środa, 14 kwietnia 2021

 

Przygotuj posiłek własnoręcznie

Gotowanie posiłków to doskonały sposób na zapewnienie zbilansowanej diety. Przygotowując w ten sposób pożywienie, będziesz świadomy każdego używanego składnika i będziesz mógł lepiej kontrolować swoje porcje. W naturalny sposób będziesz jeść mniej kalorii, unikając jednocześnie niezdrowych dodatków, występujących do wielu fast foodów i posiłków na wynos. Do przygotowanych dań, możesz dodać naturalnych soków, dostępnych na stronie ekopteka.pl.

Etykiety!

Nauka czytania etykiet, dotyczących wartości odżywczych i poszczególnych składników, to doskonały sposób na śledzenie tego, co jesz. Często żywność reklamowana jako „zdrowa”, a w rzeczywistości zawiera dużo cukrów i chemikaliów. Jeśli chcesz zachować zbilansowaną dietę, ważne jest, aby zdawać sobie sprawę ze składników żywności, które także spożywasz, aby móc dokonywać lepszych wyborów żywieniowych.

Foto wyróżniające: Marco Verch Professional Photographer / Flickr

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.